Avatar billede teledata Nybegynder
27. april 2001 - 08:39 Der er 4 kommentarer

VPN + Windows NT 4

Jeg har en fast forbindelse til internettet samt en windows nt 4. Er det muligt at installere VPN software på nt serveren og logge på med clienter fra f.eks. hjemmearbejdspladser. Jeg ved at man kan installere pptp protokollen på nt 4 og at den installere ras, man kan man få det til at virke sammen med sin faste forbindelse som sidder på en router ?
Avatar billede minven Nybegynder
27. april 2001 - 08:56 #1
Ja ! Det er muligt. Vi bruger selv den metode her hos os. Jeg undersøger lige sagen, og vender tilbage asap.
Avatar billede teledata Nybegynder
14. maj 2001 - 07:42 #2
Lyder godt, glæder mig til dit svar.
Avatar billede joab Nybegynder
01. juni 2001 - 10:35 #3
Jeg lytter også lige med.
Avatar billede dr.m Nybegynder
14. august 2001 - 07:56 #4
very easy!

here is a normal set up:

on the server you need 2 net cards. one which is accessible from WAN (home users) and one with in you LAN (resources like mails server file servers)

Don not worry about security!
on the WAN card, block all ports on net card advanced settings except for port 1723 TCP and 43 IP, mark \"allow filtering\"
you LAN should be behind a firewall.

the installation its self:
on the server install the PPTP protocol (network properties then protocols) which prompts you to install RAS.
Reapply SP6a and hot fixes (important after adding RAS)
on user manger \"grand dial in permissions\" (no need for call-back)

on the client:
if win2k then simple new connection wizard where you insert IP instead of a phone number

If NT WS then the same as win2k only no wizard, just a phonebook entry.

if win9x then view the manual I made on my server at http://e.b-bizz.dk

M