Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 12:50 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Opsætning - ville det virke?

Jeg har cybercity som internet udbyder men vil gerne have trådløst netværk, det har Cybercity imidlertidigt (når man både har internet+telefoni) ikke så derfor skal jeg ud og investere i et access point til min router..

Yderligere køber jeg en bærbar fra Dell med trådløst netkort i og for det ikke skal være løgn har jeg også tænkt mig at købe en ekstern adapter til min PS2, så jeg kan komme online trådløst med den også..

Jeg har fundet følgende produkter og vil gerne have en kyndig sjæl til at kigge det igennem så jeg er sikker på jeg ikke går ud og køber noget som er forkert eller ikke kan arbejde med hinanden...

Af access point har jeg fundet dette som skulle være godt: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150547

Af ekstern adapter til min PS2 vil jeg bruge denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90870

Er ovenstående muligt eller ej? Gerne hurtigt svar.. :)
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:16 #1
Jeg har selv cybercity internet og telefoni. Kender ikke det access point du har kigget på, men jeg har denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516 og det virker perfekt
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 13:20 #2
Du behøver ikke at købe et access point, en almindelig trådløs router kan sagtens bruges (tilsluttes bare i en af portene på den du allerede har)

Med hensyn til de produkter du har fundet, både belkin og dlink er utrolig stabile netværksprodukter. Man skal i denne sammenhæng holde sig langt væk fra noname produkter. Jeg har selv en Dlink, tidligere havde jeg netgear, og begge har jeg været yderst tilfredse med. De går bare ikke ned! Jeg ville anbefale dlink, linksys, netgear eller belkin. Du kan sagtens bruge dlink accesspoint og belkin adapter sammen..

Vh Nicki
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 13:26 #3
Tak for svar til jer begge... :)

Inner: Jeg har ladet mig fortælle af Cybercity at det nemmeste/billigste er at købe et access point da det ikke går ind og laver rav mellem f.eks. 2 routere osv.. Så jeg tror at jeg vælger de 2 produkter jeg har nævnt..

Motz: Ja men jeg synes den virker så voldsom rent udseendesmæssigt og så er den jo også lidt dyre hvilket selvfølgelig spiller en rolle...

Mht point - innercity læg et svar og så giver jeg dig point.. Men tak til dig Motz for hurtigt svar! :)
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:26 #4
Jeg har desuden prøvet Apples http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121936 .Den fylder ingenting. Den kan du også slutte en USB printer og eksterne højtalere til. Så kan du printe trådløst og streame musik trådløst fra den bærbare til højtalerne.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:27 #5
Den er selvfølgelig endnu dyrere, men det er da lir ;-)
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:29 #6
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 13:35 #7
Det er sq da mega lir! Men too expensive.. Desværre, ellers meget fed feature at man kan høre musik på en anden pc!
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:46 #8
Hvis du dropper belkin er det det samme ;-) hehe. Jeg købte linksys istedet for apples da jeg investerede i en trådløs router, og nu render jeg og irreterer mig grænseløst over at jeg ikke lige ventede en måned og så havde sparet sammen til Apples, og jeg nu hele tiden skal rende og slutte den bærbare til printeren og højtalerne.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:47 #9
Hvis det skal være trådløst, så skal det sgu være ordentligt hehe.
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 13:56 #10
Kan man komme online med PS2 med Apples?
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 14:19 #11
Forresten; jeg behøver vel ikke at gå ud og investere i et trådløst netkort til min stationære vel? Der kan jeg vel bare sætte stikket i access pointen ikk?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 14:36 #12
Ja det kan du hvis den har rj45 stik, og det burde den :) Efter hvad jeg kan se i specs så har den 1 rd45, men om det er uplink skal jeg ikke kunne sige!

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 14:36 #13
*rj45
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 14:37 #14
Ja det er jo rimelig vigtigt.. Mon ikke forhandleren ved det?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 14:37 #15
ellers er der vel en xtra port i den du har fra cybercity?
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 14:40 #16
Jamen den skal vel bruges til at sende forbindelsen videre i access pointet? Så min adsl forbindelse går ind i min normale router som derfra sender forbindelsen ned i min access point via port # 2, er jeg helt ved siden af eller?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 14:43 #17
nej det er rigtigt, men der er vel mere end én udgang på den fra cybercity.. Nu ved jeg ikke hvordan de har konfigureret den, men du kan jo i teorien sætte en router/switch på hver af udgangsportene, og derefter smide så mange pcer på som du vil (den netgear jeg havde tidligere kunne tage over 200 på en gang)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 14:45 #18
Eksempelvis har jeg en dlink som er sat til mit modem. den ene port er sat til min stationære, og den anden port jeg bruger går direkte i min trådløse router som så leverer net til min bærbare..
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 14:48 #19
Jamen nu skal jeg jo ikke lave en internet café så jeg kan ikke helt følge det der med 200 pc... ;) Jeg har 2 porte i min Cybercity router så det dækker jo behovet.. Skulle bare være sikker på at jeg ikke var nødsaget til også at købe et trådløst netkort til min stationære.. :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 14:56 #20
Du har hvad der skal til hvis den har 2 porte udover uplink fra modemmet :)
Avatar billede nebelong Nybegynder
19. januar 2006 - 15:02 #21
Godt nok... Tak endnu engang for svaret! :)
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. januar 2006 - 11:06 #22
Jeg har nu set at min normale router IKKE har 2 porte, så det vil vel sige at jeg skal ud og investere i et trådløst netværkskort til min stationære ikke? Eller kan jeg føre et kabel fra den trådløse router over til min stationære?
Avatar billede nebelong Nybegynder
23. januar 2006 - 11:07 #23
Og det er selvfølgelig ikke en trådløs router men det trådløse access point.. ;)