Avatar billede wumpus Nybegynder
19. januar 2006 - 10:04 Der er 4 kommentarer

Problem vedr. WEP-kryptering

Hej,

Håber jeg er i rette kategori.
Jeg har en Zyxel Zyair trådløs router. Virker fint så længe jeg ikke bruger datakryptering. Slår jeg WEP til og angiver nøgle kan jeg godt komme på nettet, men jeg bliver løbende smidt af (ca. en gang hver 10. minut) hvorefter min Win XP, så vidt jeg kan se, skal bede om tilslutning igen.

Noget bud på en løsning?

Mvh,
Netværksamatøren
Avatar billede kenp Novice
19. januar 2006 - 15:07 #1
slå IEEE802.xx godkendelse fra på dit trådløse netkort.
Avatar billede wumpus Nybegynder
20. januar 2006 - 07:36 #2
Det er ikke slået til under selve netværket (Egenskaber - Godkendelse)
Kan det slås fra på selve netkortet? I så fald - hvordan gør jeg det?
Tak.
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2006 - 08:21 #3
hvis det er slået fra der så er det ikke det problem.

Angiver du selv kode på dit trådløse eller gør den selv det?
Avatar billede wumpus Nybegynder
20. januar 2006 - 08:26 #4
Jeg var selv inde og angive WEP-kode i min router (har kun angivet en enkelt). Og jeg har også selv angivet samme kode ved netværket under Tilknytning - Netværksnøgle.
"Denne nøgle angives automatisk for mig" er ikke valgt.