Avatar billede xplain Nybegynder
18. januar 2006 - 22:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Antal tegn i asp gæstebog

Har et stort problem med en gæstebog jeg har downloadet,og lagt ud på siden. Personer som skriver i gæstebogen kan max. taste 255 tegn, ellers kommer den med en fejl og indlægget kommer ikke i gæstebogen. Så vidt jeg har læst mig frem til her på siden har det noget med notat eller tekst felt at gøre.
Jeg har ikke selv programmet MS Access, er der en der villig til at ændre det for mig, og kan det lade sig gøre uden at de kommentare som er skrevet ikke bliver slettet fra databasen ?????HJÆLP
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2006 - 22:16 #1
Et tekstfelt kan kun rumme 255 tegn. Et notatfelt kan rumme ca 65.000 tegn.
Avatar billede xplain Nybegynder
18. januar 2006 - 22:22 #2
det er også hvad jeg har læst mig frem til, men har ikke selv programmet til at lave det om, er der en som er villig til at lave det om hvis jeg emailer databasen, og kan det lade sig gøre uden at slette tidligere indlæg i gæstebogen ????
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2006 - 22:25 #3
Hvordan kan du e-maile db uden du har programmet? Men du må gerne forsøge:

mugs@mail.dk

Jeg mener, at data bevares, men når du e-mailer db, har du jo stadig originalen. Men send den venligst med det samme, idet jeg snart logger af.
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2006 - 22:27 #4
Hvordan går det iøvrigt med dette spørgsmål?

http://www.eksperten.dk/spm/614186

Du må da snart komme til en konklusion.
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2006 - 22:40 #5
DB er modtaget, rettet og returneret. Data er intakte.
Avatar billede xplain Nybegynder
18. januar 2006 - 22:44 #6
tjekker lige at det virker, så får du pointene, har fuldstændig glemt den anden, ja får den afsluttet med det samme
Avatar billede xplain Nybegynder
18. januar 2006 - 22:51 #7
KANON det virker TUSIND TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2006 - 22:53 #8
Selv tak - Og tak for point.