Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
18. januar 2006 - 10:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs netværk

Hej!

Jeg har lige købt en trådløs router. Den skal kobles til internettet. Den har en wan port hvor jeg regner med at stikket fra vores ADSL skal ind. Derudover har den så fire LAN porte. Mit problem er at jeg ikke kan få den til at gå på internettet. Skal jeg sætte stikket fra TDC´s router til den nye, eller fra ADSL-modemet og til den nye router? Ingen af delene virker men det kan selvfølgelig være indstillingerne i windows som fejler noget. På quick setupen på den nye router kan man vælge forskellige opkoblingsmåder.. jeg vælger ad den har automatisk IP, da jeg ved at vi aldrig bruger nogen koder eller brugernavne når vi bruger nettet. Så for lige at opsumere. Hvordan får jeg internettet til at virke, og hvilket stik skal ind i WAN porten på den nye router. Kan i hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2006 - 11:21 #1
Sluk dit modem i ca. 15 minutter tænd så igen.. så vil der gå normalt maks 1 time hvi sdu har dynamisk ip-adresse så skulle du komme på nettet.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
18. januar 2006 - 11:34 #2
det må jeg prøve.. kan du forklare mig hvorfor?
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2006 - 11:59 #3
TDC plejer at låse på mac-adresse og den plejer at huske det til modemmet har været slukket, for så frigiver den den igen.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
18. januar 2006 - 12:14 #4
ok... genialt.. det prøver jeg..tak
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
18. januar 2006 - 12:22 #5
men hvilket stik skal i? Det direkte fra modemet eller fra TDC´s router hvor modemet så sidder til..?
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2006 - 12:44 #6
direkte fra modemmet til WAN port på din nye router.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
18. januar 2006 - 21:31 #7
Hmm.. nu har jeg prøvet... og det virker stadig ikke... routerens styreprogram siger "lost ip from server" Og jeg har prøvet flere gange at slukke 15 min, tænde, og vente en time.. Jeg ved faktisk heller ikke om jeg har en dynamisk IP, men vi gør intet for at komme på nettet.. man stikker bare stikket i.... ingen kode eller noget.. for vi fik tdc til at sætte det op for længe siden
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2006 - 21:34 #8
Så bliver du desværre nød ti lat finde din papire frem igen, også finde ud af præcist hvordan du skal sætte det til.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
18. januar 2006 - 21:46 #9
papirerne fra TDC? for det er nemlig et problem... for vi har aldrig fået nogle papirer eller noget fra dem.. de kom bare og satte den op..
Avatar billede kenp Novice
18. januar 2006 - 21:51 #10
Ring til dem... man kan faktisk få oplysningerne fra dem via Telefonen.. det har jeg haft måtte gøre på min forbindelse (de havde glemt at give mgi mine papire)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
23. januar 2006 - 09:46 #11
Tak for det.. det hjalp at ringe derind. Men nu har jeg så fået et andet problem... Når jeg stikker min USB adapter til trådløs netværk i, så finder den godt nok forbindelsen og den virker da også.. for en tid.. for når der er gåett 2-5 min, så kobler den automatisk af forbindelsen... Så skal man ned og trykke på at den skal koble på igen... Det gør den slet ikke på andre computere end lige en... Hvorfor og kan i hjælpe mig?
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2006 - 10:22 #12
Det kan være mange ting.. men lige præcist hvorfor den gør det kan ejg ikke svare på. har du prøvet at kigge på forskelle i opsætningen.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
23. januar 2006 - 11:09 #13
Ja.. og den eneste forskel, er at den ene maskine hvor det ikke virker, har et andet udseende når den går på netværket, mens den maskine der virker, ser noget mere pænt ud.. Altså.. det er begge dele windows egen system til det, men de er forskellige selvom at det begge er win pro..
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2006 - 12:00 #14
kan være et par ting.

Den er sat til at automatisk at forbinde sig til alt.
firewall som bloker
IEEE802.xx godkendelse som er aktiveret på det trådløse netkort.