Avatar billede jonasst Nybegynder
18. januar 2006 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konverter dxf fil så den kan bruges i Flash

Hej eksperter
Jeg har fået sendt en 3d tegning lavet i Autocad (.dxf) hvordan får jeg den konverteret så jeg kan arbejde med den i Flash.
Har prøvet at åbne den i Illustrator men får 2 fejlmeddelelser en omkring fontene og en omkring Solid 3d. Når filen endelig åbner kan jeg kun se et par enkelte grundstreger.
What to do?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2006 - 19:21 #1
Ville du maile mig et billede i "dxl" format til at eksperimentere med ??
Avatar billede rynke10 Novice
22. januar 2006 - 11:54 #2
Tror ikke alm billedprogrammer kan læse DXF tegninger. Autocad kan gemme som BMP eller WMF, det var måske en nemmere vej. I DXF-filen er en masse oplysninger om hvert enkelt element. Formatet er endda forskelligt for de enkelte versioner af Autocad.
Avatar billede jonasst Nybegynder
22. januar 2006 - 14:34 #3
Så ville det være utrolig skønt hvis en af jer kunne gemme filen i bmp til mig. Vil gerne bruge dem som baggrund i flash. Har sendt en mail til helgec
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 16:31 #4
"Har sendt en mail til helgec" --->>> jeg har ikke modtaget din mail, du kan finde en mail-adresse nederst på http://www.lindet.dk/side3.html
Avatar billede jonasst Nybegynder
22. januar 2006 - 22:59 #5
så sender jeg den igen til den nye adresse og håber du får den :)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2006 - 16:26 #6
Følgende løsningsforslag er sendt til spørgeren pr e-mail. Download og installer 14 dages trial version af Solid Converter DWG http://www.programurl.com/software-solid-converter-dwg-to-pdf-downloadnow.html, installer programmet og nu kan du convertere dxf til pdf. Du har ligeledes mulighed for at tage et "screenshot" af dit billede og gemme og viderebearbejde billedet i BMP format