Avatar billede donslund Nybegynder
18. januar 2006 - 10:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopiere billede samtidig med drag-n-drop

Jeg er på jagt efter en funktion, der kan drag-n-drop et billede, men så nsart man har placeret billedet skal et billede magen til være klar til, at blive trukket også.

Måske jeg skal hoppe til Flash i stedet, men det kunn e jo være javascript kunne gøre det.
Avatar billede luzk Nybegynder
18. januar 2006 - 13:57 #1
Du kan tage et kig på http://www.walterzorn.com/dragdrop/dragdrop_e.htm#addons
Jeg har testet den i IE, FF og Opera (den er lidt sløv i Opera, men virker :-))

/Lusk
Avatar billede donslund Nybegynder
18. januar 2006 - 18:12 #2
Perfekt. Tak.
Avatar billede luzk Nybegynder
18. januar 2006 - 18:32 #3
Så lidt :-)
tak for point

/Lusk
Avatar billede donslund Nybegynder
18. januar 2006 - 18:53 #4
Måske jeg var en anelse hurtig. Jeg kan godt få den til, at dragge, men ikke kopiere billedet.
Avatar billede luzk Nybegynder
18. januar 2006 - 19:15 #5
Det skyldes nok du ikke sender en parameter med om at det skal kunne klones.

I SET_DHTML kan du sende parametre med om hvad der skal ske med billedet.
Hvis du fx skriver: SET_DHTML("navnet_på_dit_billede"+COPY+2); betyder det at billedet skal kunne kopieres, og der skal være 2 kopier (3 billeder i alt)

Hvis du skriver fx SET_DHTML("navnet_på_dit_billede"+TRANSPARENT+COPY+2); vil billedet der kopieres blive transparent mens du trækker det.

Skulle nok også hellere fortælle at billedet ikke kopieres det øjeblik du trykker på det, men derimod når siden loades. Dvs specificerer du at billedet skal kunne kopieres 1000 gange, så vil der under load blive lagt 1000 billeder, så man skal være lidt forsigtig med det.

/Lusk
Avatar billede donslund Nybegynder
18. januar 2006 - 19:19 #6
Så det vil sige, at der ikke kommer et nyt billede hver gang jeg trykker på originalbilledet?
Avatar billede luzk Nybegynder
18. januar 2006 - 19:23 #7
ja - de ligger der allerede...

/Lusk
Avatar billede donslund Nybegynder
18. januar 2006 - 19:25 #8
Okay. Tak skal du have. Tja, point har du jo fået ;-)
Avatar billede luzk Nybegynder
18. januar 2006 - 19:32 #9
Har lige kigget lidt nærmere, og kan se man kan override det, så den rent faktisk kopierer når du klikker.

Hvis du laver noget lignende dette skulle det virke:
--------------------------------
<script type="text/javascript">
<!--

SET_DHTML("pic_name"+TRANSPARENT+COPY+2);

function my_PickFunc()
{
    if (!dd.obj.name.indexOf('pic_name') && dd.obj.x == dd.obj.defx)
    {
        if (dd.elements.pic_name.copies.length < 2000) dd.elements.pic_name.copy();
    }

//-->
</script>

--------------------------------
Checket if (dd.elements.pic_name.copies.length < 2000) behøver du ikke nødvendigvis lave, men det er en beskyttelse for dine brugere at sætte et maksimum på antal af billeder de kan lave (du sikrer deres maskine ikke bliver langsom)

Husk at ændre pic_name til navnet på dit billede for alle forekomster.

/Lusk
Avatar billede donslund Nybegynder
18. januar 2006 - 21:54 #10
Fint - tak!