Avatar billede dennism Nybegynder
17. januar 2006 - 16:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PHP: Tjek email

Kan man vha. PHP tjekke om en email-adresse eksisterer?
Avatar billede barklund Nybegynder
17. januar 2006 - 16:33 #1
Den flinke razor har lavet en funktion, der tester, om domænet findes:

http://razor.dk/php/funktioner/

Men det kan aldrig vide, om email-adressen eksisterer - det vil kun meget få mailservere ud med, da det jo vil være en gave til spammere.

--
Morten Barklund
Avatar billede dennism Nybegynder
17. januar 2006 - 16:43 #2
Jeg har desværre brug for at vise om den specifikke email eksisterer. :(
Avatar billede barklund Nybegynder
17. januar 2006 - 16:45 #3
Som sagt, det kan man ikke. Så ville spammere jo gøre det istedet for bare at sende til alle. I SMTP-protokollen findes der godt nok en VRFY-kommando til at spørge en mailserver, om en given adresse eksisterer, men den er slået fra på stort set alle mailserver-implementationer, som jeg kender. Og hvem ville dog også slå den til :)
Avatar billede da9el Nybegynder
17. januar 2006 - 16:48 #4
Hvorfor ikke bare lave en funktion, der sender en slags aktiverings mail til folk?
Avatar billede dennism Nybegynder
17. januar 2006 - 17:00 #5
Det fungerer ikke til det system jeg er ved at lave - eller plejer jeg også at gøre det. Lukker her.
Avatar billede barklund Nybegynder
17. januar 2006 - 17:26 #6
Det gør altså ikke mit svar forkert. Jeg har svaret på dit spørgsmål så godt, som det overhovedet er muligt. Jeg har brugt tid på det og du er (formodentlig) blevet klogere og har fået information til at komme videre.

Det plejer normalt at kvalificere til, at mit svar bør belønnes tilsvarende :)
Avatar billede dennism Nybegynder
17. januar 2006 - 17:31 #7
Du skal nok få dine point - I don't care..
Men, jeg har ikke kunnet bruge jeres svar/kommentarer til noget. Jeg plejer, som da9el beskriver, at køre med systemer hvor folk skal godkende vha. en aktiveringsmail. Jeg er nu ved at lave et system til et gymnasium, hvor elever kan indtaste deres interne brugernavn, hvorefter der skal sendes en mail til deres mailbox. Det ville her være smart, hvis jeg kunne validere brugernavnet ved at teste om deres email eksisterer (brugernavn@drlund-gym.dk). Men da dette ikke er muligt, er jeg istedet nødt til at lave en anden form for validering hvor jeg tester formen af inputet. Ved ikke om I kan se det, men har ikke fået noget hjælp fra denne tråd, som har hjulpet på mit problem.
Avatar billede barklund Nybegynder
17. januar 2006 - 17:36 #8
Du har da fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre. Det er det eneste rigtige svar på dit spørgsmål. Du spørger endda, om man kan, så derfor er "ja" eller "nej" vel de to svarmuligheder, hvoraf den ene er rigtig? Bare fordi du ikke kan lide svaret, så er det vel ikke forkert? Jeg snakker ikke om pointene (I don't care either), men princippet i at sige "tak for hjælpen".
Avatar billede janust Nybegynder
08. maj 2006 - 23:52 #9
Hvordan kan en mand som dig få nogle som helst programmeringsjob?
Avatar billede barklund Nybegynder
09. maj 2006 - 08:33 #10
janust, just to make sure - hvem var din kommentar rettet til?
Avatar billede janust Nybegynder
12. maj 2006 - 10:43 #11
barklund: Jeg mener selvfølgelig ham, han er det mest uhjælpelige og uintelligente jeg har mødt på eksperten.dk =/ - han forstår simpelthen ikke brugen af fornuft eller almen forståelse.
Avatar billede dennism Nybegynder
12. maj 2006 - 10:52 #12
Tak for de pæne ord!
Avatar billede janust Nybegynder
12. maj 2006 - 11:02 #13
dennism, det var en grov kritik af din person her på eksperten! - absolut ingen pæne ord.

Jeg håber virkelig du forstår hvor frustrerende det er at "hjælpe" en blondine som dig! - det er jo ikke for sjov jeg bruger min tid på at udgyde mine indebrændte følelser over for dig, se eventuelt min karma beskrivelse.