Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2006 - 09:29 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Bundkort, Asus A8N-serien

Jeg har tænkt mig at opgradere mit system med et nyt bundkort, så jeg kan bruge mine 4 Gb DDR500 før AMD og Asus hopper over til Socket M2/1207 og der skal DDR-II moduler til. Jeg har altid købt Asus, dem har jeg de bedste erfaringer med - så det bliver A8N-serien denne gang.

Derimod er jeg lidt i vildrede, fordi jeg har læst lige så mange positive som negative reviews af "A8N32-SLI Deluxe". Et "A8N-SLI Deluxe" kunne også godt komme på tale, jeg regner blot med der ikke går længe før jeg smider et ekstra grafikkort i systemet.

Processoren bliver en AMD Athlon64 X2 4800+.
Grafikkortet bliver et Geforce 7800GTX-512.

På en sidenote, har jeg også kigget lidt på ny væskekøling - Zalman Reserator 1+ og Asetek Waterchill. Førstnævnte er mest interessant, fordi den kan stå eksternt. Asetek'en yder bedre, larmer kun marginalt mere, men jeg ved ikke helt om jeg kan få plads til den. Kan den fås som eksternt udgave?

(Mit kabinet er et Antec Performance P180).

Hvad er jeres erfaringer med A8N-SLI/A8N32-SLI..?
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:37 #1
Hey

Lækkert valg
"Processoren bliver en AMD Athlon64 X2 4800+."

Har selv haft og har selv leget en del med  netop A8N32-SLI Deluxe og er fuld tilfreds. Er selv 100 % Asus mand, men købte for nyligt dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141301

Ved godt du ikke kan bruge dine DDR2 RAM i dette, men det er et brag af et kort!
Tilbage til spørgsmålet om A8N21 SLI deluxe. Kortet er dejlig lydløst og de indbygget/integreret heatpipes er klart vejen frem på dette og kommende bundkort. Tilkoblings muligheder på dette kort er også i top. Eneste ulempe ved kortet er prisen.
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:43 #2
Til folk der ikke aner hvad der mener med M2, så er det en ny 940 pins socket. Dette skal man dog ikke sammenligne eller forveksle med vores nuværende 940 pin!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:44 #3
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. januar 2006 - 11:57 #4
Omkring vandkøling kan jeg oplyse at jeg kører med Zalman modellen. Larmer minimalt og køler fortrinligt. Den er ikke beregnet til de folk der clocker maskinen op, men til de af os der lader hardwaren køre ved den hastighed den er beregnet til er det en fremragende løsning. At den så fylder en del i synsfeltet er en helt anden sag.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2006 - 19:35 #5
Hey huset - tak tak, jeg havde bare hørt noget om at A8N32 ku være lidt tricky når man smider vandkøler på den. Noget med heatpipe og NB/SB problemer.. :S

Hottadpole, well, jeg lader det ikke køre standard, jeg clocker altid en lille smule. De reviews jeg har læst i dag, lader også til at støtte påstanden om at det sagtens kan lade sig gøre.

Derimod overvejer jeg at bygge lidt om på Reserator'ens indre, enten i form af et rør der leder det varme vand ud i toppen af reservoiret eller at jeg deler det op i to separate kamre, således at vandet skal rundt om toppen og kan nå at blive kølet lidt ekstra :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
17. januar 2006 - 20:12 #6
Lyder som en god ide. Der er mange inkl. undertegnede der undrer os over at det varme returvand bliver smidt ind i bunden af reservoiret. Ellers er det en dejlig vandkøling. Installations tid inkl. tryk afprøvning var 2 t.
Avatar billede huset Praktikant
18. januar 2006 - 08:11 #7
Kender intet til vandkøling - beklager
Avatar billede huset Praktikant
18. januar 2006 - 17:26 #8
Fik du svar nok?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
18. januar 2006 - 19:32 #9
Hmjaerh, jeg tænkte dog der var andre end én der havde A8N erfaringer.. ;)
Avatar billede huset Praktikant
20. januar 2006 - 11:24 #10
OK. Synes dog det review har alle svar
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. januar 2006 - 19:32 #11
Jeg kendte det i forvejen - jeg efterspørger personlige erfaringer med A8N/A8N32 :)
Avatar billede huset Praktikant
21. januar 2006 - 09:53 #12
"Har selv haft og har selv leget en del med  netop A8N32-SLI Deluxe og er fuld tilfreds. Er selv 100 % Asus mand, men købte for nyligt dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141301"

Har selv haft det.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. januar 2006 - 11:59 #13
Suk.. Andre end dig for hulen! :D
Avatar billede huset Praktikant
21. januar 2006 - 12:02 #14
Jeg ved godt hvad du mener!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
23. januar 2006 - 01:08 #15
Nu har jeg skruet points lidt i vejret, så kan I få lov at arbejde lidt for "føden" ;)

Jeg kom i tanker om jeg mangler en PSU med PCI-Express stik, så jeg har kigget på (og læst en del reviews af) "Chill Innovation CP-520A2" - den burde vel være nok til at trække systemet? Nogen der selv bruger Chill? De skulle være dejligt støjsvage?

(I øvrigt supplerer jeg konfigurationen med en 250 Gb SATA-II Western Digital "SE16 2500KS" med 16 Mb Cache)
Avatar billede huset Praktikant
23. januar 2006 - 08:13 #16
"PCI-Express stik" ?? mener du stik så du kan amide to grafikkort i.

Modellen du omtaler har en tendens til at få brummene kondensator http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161207

Denne er fed
http://www.tweakup.dk/article/772/dk/

Ikke alle, men har selv haft 2 af dem, og vil ikke tage dem igen! Men ja, de er strømsvage!

(I øvrigt supplerer jeg konfigurationen med en 250 Gb SATA-II Western Digital "SE16 2500KS" med 16 Mb Cache)

Hvorfor tage en harddisk som har en teoretisk overførsel på 300, når ikke engang man kan op nå de 150 S-ATA 1 har :D
Avatar billede xtom2 Nybegynder
23. januar 2006 - 08:46 #17
Citeret fra dit http://www.tweakup.dk/article/772/dk/ link:
"Hvis man skal have en anonym strømforsyning med alle de nyeste standarder på markedet undtagen 2 stik til PCI-Express og masser af power i et støjsvagt miljø, så er MIST en fornuftig model.." - Det forklarer så PCI-Express strømstikkene, ikke?

Link til review fra samme site:
http://www.tweakup.dk/article/708/dk/

Har du et link der nævner noget sort på hvidt om brummene kondensator?

Harddisken har jeg valgt, tak :)
Avatar billede huset Praktikant
23. januar 2006 - 20:46 #18
Det er min personlige erfaring. Samt flere fra min omgangskreds
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. januar 2006 - 05:42 #19
Altså nej.

Well, du kan naturligvis have ret omkring Chill'en, jeg har dog desværre for mange dårlige erfaringer med MIST.. Og med et uvildigt testresultat på 80 mod 95%, så tager jeg chancen :)

Andre end 'huset' med personlige A8N/A8N32-erfaringer?
Avatar billede huset Praktikant
28. januar 2006 - 09:05 #20
Tvivler på der kommer flere indlæg her
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. januar 2006 - 09:34 #21
Den får mere end 4 dage.
Avatar billede huset Praktikant
28. januar 2006 - 12:12 #22
Lad os se om ikke jeg får ret
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2006 - 06:06 #23
Det gør du måske nok, men det er såvidt jeg ved op til mig at beslutte om jeg vil lade det køre over et stykke tid eller ej?

Godt så! ffs
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 09:51 #24
Ganske korrekt ffs
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. januar 2006 - 11:18 #25
Andre end 'huset' med personlige A8N/A8N32-erfaringer?
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 11:20 #26
Kunne tyde på du selv tager point siden du selv smider et svar?

Min erfaring tæller måske ikke som værende informerende?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. februar 2006 - 09:36 #27
Jeg smed et svar fordi jeg var ved at være træt af at høre på dit brok - ja, du må have mig meget undskyldt, men siden omkring 21/1 ledte jeg efter andres meninger end dine. Er det bare et hetz pga co-admin tråden i sin tid eller hvad?

Hvis du selv synes din erfaring tæller som informerende, hvorfor har du så ikke smidt et svar?

ANDRE END 'huset' MED PERSONLIGE A8N32-erfaringer?
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2006 - 22:15 #28
Undskyld jeg er så venlig at bruge tid på hjælpe dig med DIT problem i denne tråd.

Tommel op for din taknemmelige fremgangsmåde. Næste gang skal jeg nok holde mig fra dine tråde.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. februar 2006 - 08:37 #29
Det lyder godt, det ser jeg frem til.
Tommel op for dine formuleringsevner.
Avatar billede huset Praktikant
04. februar 2006 - 18:51 #30
Betragt dig selv som anmeldt.

Jeg giver dig det du ønsker og herefter afviser du mit svar!