Avatar billede jollyjumper Nybegynder
17. januar 2006 - 07:52 Der er 11 kommentarer

FirsClass - Skolekom

Hey jeg er en fyr der læser og bruger derfor skolekom. Men når jeg skriver mit brugernavn og adgangskode, så står der:

" Der findes ingen firstclass server med det navn på netværket.
Kontroller forbindelsens konfiguration.
[1044]"

Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse dette kæmpe problem...?
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. januar 2006 - 08:31 #1
prøv at gå ind i konfiguration og se at server står til skolekom.dk

- har du været inde og ændre i konfigurationen, eller er det pludselig sket?
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
17. januar 2006 - 08:38 #2
jamen det har ikke virket endnu....
Server står der : skolekom.dk
Og i netværk: 511  ( det er forkert ) det er blevet ændret.. men ved sku ikke hvad man skal gøre
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. januar 2006 - 08:42 #3
Ved mig står der intet i netværk, og adressen på loginsiden er sat til home.fc
http://support.emu.dk/skolekom/mailogkonf/faqartikler/A199.html Det her er hvad der er at finde på skolekom.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. januar 2006 - 08:45 #4
Bruger selv Skolekom hver dag, og har også oplevet problemet.
Jeg er ikke sikker på hvad det skyldes, men jeg har løst det ved at afinstaller Skolekom og så installere den igen...
Det er muligvis ikke den "rigtige" måde at gøre det på, men det hjælper :-)
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
17. januar 2006 - 08:48 #5
det virker ikk
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. januar 2006 - 08:53 #6
har du sat "opret forbindelse via" til "Local network.fcp"
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
17. januar 2006 - 08:54 #7
nej
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
17. januar 2006 - 08:54 #8
undskyld jo det har jeg..
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. januar 2006 - 08:56 #9
Kan du logge på direkte fra skolekom.dk?
Avatar billede jollyjumper Nybegynder
17. januar 2006 - 08:57 #10
ja...
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. januar 2006 - 09:04 #11
Ja så ved jeg squ ikk' hva' der er galt...Håber at nogle kloge hover herinde kan hjælpe dig, for det er da ikke til at undvære skolekom...