Avatar billede kjj Nybegynder
16. januar 2006 - 16:59 Der er 9 kommentarer

At få det til at se rigtigt ud

Hej.

jeg kan ikke få min formel til at visse en forspørgelse uden der kommer en masse ramme med.

Jeg lægger tal sammen i forspørgelsen, og den lægger bare oven i, og det virker fint.

Men jeg kan ikke overføre det til min formel hvor jeg taster ander oplysninger ind.

Den skal kun visse tallet i en lille ramme.

M.V.H. KJJ
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2006 - 17:02 #1
Det forstår jeg ikke - Kan du prøve at forklare med andre ord?
Avatar billede kjj Nybegynder
16. januar 2006 - 17:11 #2
Ja ser du. ;0)

Jeg har lavet en formel hvor jeg taster oplysninger ind, og vil så have et felt hvor den lægger kilometer sammen.

Når jeg så taster nye oplysniner skal den lægger kilometerne sammen med dem fra sidst.

Det har jeg fået den til i en forspørgelse men kan så ikke få det frem på formlen...
Avatar billede kjj Nybegynder
16. januar 2006 - 17:12 #3
Jo jeg har fået det frem men så er der en masse ramme omkring og det ser ikke pænt ud.
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2006 - 17:14 #4
Kan du sende din db til:

mugs@mail.dk

Så vil jeg se på det. Men forklar lige hvilken formular (for det er vel det du mener) det drejer sig om. Husk at zippe db.
Avatar billede kjj Nybegynder
16. januar 2006 - 17:24 #5
Øv øv.

Jeg kan desver ikke sende den.

Men  1000 tak for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2006 - 17:29 #6
Hvad er det du ser på skærmen med alle disse rammer? Hvis du arbejder med en underformular i din mainform, kan du jo blot formattere den formular der ligger til grund for underformularen.

Hvorfor kan du ikke sende? Du kan blot slette alle poster og oprette et par fiktive poster.
Avatar billede -anders- Juniormester
16. januar 2006 - 21:31 #7
Den er lidt svær lige at gennemskue, men i design på din form kan du jo trække det beregnet felt ned på din form. Derefter kan du højreklikke på feltet og vælge egenskaber, der popper nu et egenskabsark op for det markeret felt, her kan du under fanebladet Formater, formatere dit felt, feks. rammetype Gennemsigtig, hævet eller sænket, du kan også slette etiketten der er bundet sammen med felt e.t.c. Er det sådan noget du mener ?
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2006 - 21:33 #8
aandersen > Jeg tror det er derhen vi skal, altså en simpel formatering. Men et screenshot ville være guld værd.
Avatar billede -anders- Juniormester
16. januar 2006 - 22:06 #9
mugs > helt enig, måske kjj kan sende et sådan hvis databasen ikke kan sendes