Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:16 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Skærm går ud/ og i sort

Hej

Jeg skriver fordi min skærm et par gange om dagen enten går ud eller går amok med grafiken(Dvs at skærmbilledet flimmer og der kommer striber osv :D) når jeg sidder og bruger den :)
Det skal siges at jeg for nylig har fået sat nyt bundkort i og nyt grafik kort: Men det er blevet gjort af amitech og de siger de har installeret det korrekt :( Så nogen der kan hjælpe mig plz :D Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg evt gøre ved det:: På forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 12:20 #1
Hvis det kun er tidvis, kunne det tyde på, at den får det for varmt.
16. januar 2006 - 12:20 #2
Bare for at dele problemet på midten - prøv med en anden SKÆRM og/eller prøv din SKÆRM på en anden putter...
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 12:22 #3
En skærm laver kun flimmer, hvis den bliver bedt om det.
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:22 #4
Tjek at kortet sidder korrekt i soklen.

Afinstallere den nuværende grafik driver i fejlsikret og installere en nyere eller ældre.

Tjek at kablet bagpå skærmen eller PC ikke sidder løst.

Tjek at skærmens opdatering ikke står for højt evt.
Har du installeret chipset drivers?
Avatar billede hanne22 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:27 #5
Det lyder som om din skærm gør oprør! Hvornår har du sidst spurgt den om den har lyst til at tænde inden du tænder den og begynder at bruge løs af dens livskræft. Min skærm nægtede engang at tænde før jeg gav den en undskyldning fordi den havde været tændt hele natten! Det er vigtigt at du også lytter til din skærms behov og af og til sætter dem højere end dine egne. Ellers vil du opleve situationer som denne hvor den begynder at flimre og gøre ved. Jeg synes du skal støve den af og give den en undskyldning så kan det være den bliver god igen!
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:29 #6
LOL sikke en gang mundhø
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:36 #7
#dr1# jeg har prøvet 3-4 forskellige skærme. fik ikk nævnt det før sorry :
Jeg har lige skilt den ad og kigget ind i den: gfx kortet sidder korrekt: Men problemet var der lige efter jeg fik nyt bundkort i. Efter 1 uge fik jeg så nyt grafik kort i da de troede det var problemet. men det var tilsyneladende ikk det
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:37 #9
Afinstallere den nuværende grafik driver i fejlsikret og installere en nyere eller ældre.

Tjek at kablet bagpå skærmen eller PC ikke sidder løst.

Tjek at skærmens opdatering ikke står for højt evt.
Har du installeret chipset drivers?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:45 #10
Der er ingen ledninger der sidder løst . Skærmens opdatering hvordan ser jeg det helt præcis huset? så kan jeg lige tjekke
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:46 #11
Højreklik på skrivebordet > egenskaber > indstillinger > advanceret > Skærm.

Tror dog ikke det skyldes dette.

Har du installeret chipset drivers?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:47 #12
Men det kunne godt virke som om at min cpu blir for varm: Som om der ikk blir afkølet: Men kan det skyldes skift af bundkort ? Jeg fik jo drivers med til det nye gfx kort og de er installeret , det burde ikk være det. men kan prøve
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:48 #13
Kan du linke til CPU og bundkort?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:48 #14
jeg ved ikk helt hvad du mener med chipset drivers må jeg indrømme :P Så tror det ikk. hihi: Skærmopløsning er på 60 mhz
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:49 #15
Du skal have installeret driver til bundkortet, ellers vil maskinen ikke virke som den skal.

Sæt evt Hz op til 72
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:49 #16
mener du om jeg har et link til CPU og bundkort ? :D ellers forstod jeg ikk spørgsmålet :D
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:50 #17
OK jeg har ikk selv installeret nogle drivers til bundkortet. ved så ikk om amitech har gjort det. men har ikk selv
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 12:52 #18
"mener du om jeg har et link til CPU og bundkort ? :D ellers forstod jeg ikk spørgsmålet "

Ja så vi kan se hvilket sæt det er?

Tjek om du mangler disse chipset drivers. Find producent af bundkortet. Ind på deres hjemmeside og hent denne ned og installere den.

Skal smutte nu, men sakl nok vende tilbage. Dragonknight kan fint gøre arbejdet færdigt :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 12:54 #19
Som jeg forstår det, så var problemet der efter skift af bundkort, og efterfølgende skift af grafikkort har ikke løst problemet, så jeg tror ikke at problemet har rod i grafikkortet.

Nu skriver du, at det virker som om din CPU bliver varm, og når skærmen går du, og/eller flimrer, så kan det godt være fordi din CPU bliver for varm, og der har den jo gjort siden bundkortsskift.

Hvordan ser din CPU køler ud ?
Kører blæseren rundt, og er køleribberne rene ?
Har du en ide om der er kølepasta mellem CPU og køleren ?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:55 #20
okay jeg finder lige de oplysninger og smider et link så : thx for hjælpen so far :D
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:56 #21
Jeg tjekker lige op på det der dragon. 2 sek :d
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:58 #22
jeg kan lige smide noget info om cpu kæler , bundkort osv hvis det kan hjælpe jer lidt :D
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:59 #23
cpu køler sku der stå :P "CPU køler ; EKL athlon 3200+
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 12:59 #24
ja gør det
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 13:04 #25
Gigabyte GA-7VM400M MicroATX rev. 2. der var bundkort info og CPU køler ; EKL athlon 3200+
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 13:15 #26
Jeg vil prøve at installere det der "chipset" :P og se om det hjælper mig lidt. Håber at i smider alle jeres forslag. tak for hjælpen så langt :^^^
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 13:31 #27
Amitech tog altså den gamle CPU og køler og satte over i et nyt bundkort ?

Jeg tror nemlig at det er varme som ikke bliver ledt væk fra CPU'en.

Din CPu er af en type, som man ikke bare lige lægger kølepasta på, og derfor skal det være af den type med en lille pude på, som sørger for termisk forbindelse mellem køleren og CPU. Når CPu'en har været afmonteret i forbindelse med skift af bundkort, kan denne lille pude være så deformeret, at den ikke længere sørger for termisk forbindelse mellem CPU og køler. Derfor ville jeg nok levere den tilbage, og fortælle dem, at der ikke er tilstrækkelig god køling af din CPu efter de har skiftet dit bundkort. Hvis de vil lægge kølepasta på køleren så den køler bedre, er deres sag, blot den virker når du får den tilbage.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
16. januar 2006 - 16:27 #28
okay det lyder vist som en god ide dragon :) det vil jeg så gøre- kan heller ikk passe de ikk har styr på det vil jeg mene :D
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:41 #29
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede dille8520 Nybegynder
05. marts 2006 - 07:45 #30
ja self :) men er ikk helt med i det her ! hvordan jeg får givet mine point væk og så lukker tråden !! :) sry da
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:57 #31
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?

Bed folk smid eet svar og tildel den du ønsker point ved at markere navn i boksen forneden til venstre, og tryk acceptere