Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 11:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Open_basedir problemer..

Pænt goddag, godaften eller et eller andet som lige passer :)

jeg har sammen med nogle venner været ude og investere i et script og et domæne.. vi installere scriptet og sætter alt det op som det skal, det kan vi nemlig godtfinde ud af, vi var bare for dovne til at skrive det selv.. :)

Problemet ligger nu i at vi får flg. fejl:

open_basedir restriction in effect. File(/english.php) is not within the allowed path(s): (/home/web/web100588:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in /usr/home/web/web100588/lang/lang.php on line 62

Så vidt jeg har læst mig frem til er det en open_basedir fejl (ret mig hvis jeg tager fejl).. og det kan ændres i php.ini..

i php.ini filen står der flg. under open_basedir:

/home/web/web100588:/var/tmp:/usr/local/lib/php

altså efter hvad jeg kan se, så er der jo tilladelse til at include fra den mappe, men stadig får jeg fejlen..

Skyldes fejlen noget andet end hvad øjet lige ser?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. januar 2006 - 12:04 #1
Er det ikke fordi der står /english.php og ikke en_sti/english.php ?
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:06 #2
Stien er korrekt :)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:07 #3
*Skulle den gerne være*

på linje 62 i lang.php står der "include ($LANG_FILES[$_SESSION["LANG"]]);"

Længere oppe står der så global $LANG_FILES..
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:20 #4
Har undersøgt det lidt nærmere, og stien er korrekt. den fil (lang.php) som ikke må includere english.php ligger begge i /lang
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2006 - 12:43 #5
Prøv at læse igen hvad coderdk skriver. Du har ikke ret til noget i serverens rodkatalog:  /
Men du har i dit eget. Fjern /-en eller skriv den fulde sti.
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 12:55 #6
men hvis fil_1 som skal include fil_2 ligger i samme mappe, er der så behov for det?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. januar 2006 - 12:57 #7
/english.php henviser til en fil (english.php) i RODEN af filsystemet. Den skal nok se ud i stil med: /usr/home/web/web100588/lang/english.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2006 - 12:59 #8
Eller som jeg foreslår: Uden /-stregen
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 14:45 #9
Men hvis de ligger i samme mappe, så behøver man da ikke "/usr/home/web/web100588/lang/" ?

Problemet med / er at det er et færdigt script jeg har købt.. så jeg vil nu sige at det burde virke..  men jeg vil da lige kigge lidt på det, se om jeg kan fjerne den.. :)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. januar 2006 - 14:59 #10
Der skulle lige tyndes lidt ud i koderne..

Hvis coderdk og erikjacobsen gider skrive mig et svar, så vil jeg med glæde fordele pointene imellem jer.. :)

Mange tak for hjælpen.. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2006 - 15:04 #11
Jeg samler ikke på point, tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
16. januar 2006 - 18:10 #12
Ok :)