Avatar billede illads Nybegynder
16. januar 2006 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flytning til nyt efter manglede hjælp fra web10.dk?

Vi er 3 kamerater der har investeret i milliondollar script.
For at få scriptet til at virke er vi nødsaget til at ændre nogle værdier i php.ini(sat nogle specielle rettigheder)  . Det vil de desværre ikke hjælpe med, så derfor er vi nød til at finde et nyt webhotel.

her er et udrag fra et svar fra folkene bag milliondollar script:
>
>It seems like your PHP installation has the open_basedir restriction in
>effect.
>
>You will need to see how to edit your php.ini configuration file to add the
>/usr/home/web/web100588/10cent.dk/lang/ directory to the allowed
>directories list.
>
>If you do not have access to your php.ini file, please contact your hosting
>company to fix this for you.

Er det nogle der kender et godt webhotel, som enten lader os selv gøre det, eller vil hjælpe os?
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. januar 2006 - 10:25 #1
Jeg kan godt ligge et svar.. men vil ha' 50% :P
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 10:27 #2
Jeg tror ikke nogen webhoteller tilbyder at du kan ændre på php.ini
Jeg tror derfor løsningen er at du skal have din egen server.
Prøv se www.nmnet.dk eller www.scannet.dk
Avatar billede leif Seniormester
16. januar 2006 - 10:51 #3
Det burde da ikke være et problem så længe mappen ligger på i din egen mappe. Hvis det er så prøv at kontakt www.web2u.dk de plejer at have en OK service.
Avatar billede phliplip Nybegynder
17. januar 2006 - 13:41 #4
Grunden er at der prøves at tilgå en fil der ligger i et bibliotek længere oppe af roden end den fil der prøver at tilgå den med fx. fopen()

Hvis f.eks.:
/usr/home/web/web100588/10cent.dk/million/dollar/script/fil.php

prøver at

fopen("/usr/home/web/web100588/10cent.dk/lang/da.php");

Som jeg forstår http://dk.php.net/manual/en/features.safe-mode.php#ini.open-basedir
så kan det måske virke hvis du kører

chdir("/usr/home/web/web100588/10cent.dk/lang/");

før din fopen

Så skidt da.. smider også lige et svar også ;)
Avatar billede illads Nybegynder
18. januar 2006 - 20:00 #5
Vi har nu fundet ud af at det rent faktisk var fejl i koden, og ikke vores host den var gal med. phliplip smid lige et svar, vil helst ikke have nogle krediktore når jeg snart bliver milloinær ;)
Avatar billede phliplip Nybegynder
18. januar 2006 - 22:26 #6
svar
Avatar billede phliplip Nybegynder
18. januar 2006 - 22:33 #7
Husk nu lige at få jeres server sikret mod DoS-angreb, så i ikke ender som Alex Tew ;)

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6785