Avatar billede tommytot Nybegynder
16. januar 2006 - 09:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Veritas versions styrede backup

Jeg vil gerne lave en daglig backup af en "Data mappe", hvor alle filer gemmes dagligt, og kan genskabes ud fra de seneste tre version af hver enkelt fil.

Daglig backup af drevet DATA i 3 versioner (dvs. at hver fil gemmes i de seneste 3 versioner)

Nogen der har prøvet det før?
Avatar billede screem_brille Novice
16. januar 2006 - 11:15 #1
hvordan vil du få veritas til at registrere at nu er filen ændret, og hvordan skal den vide det kun er 3 gange den skal tage backup af det ? (og hvad hvis brugeren ændrer filen 6 gange, skal de nyeste ændringer så ikek gemmes, eller skal de første 3 slettes eller ?)
Avatar billede tommytot Nybegynder
16. januar 2006 - 11:51 #2
Jeg vil have veritas til at gemme de seneste tre filer, hvis brugere når at rette et dokument 6 gange i løbet af en dag, skal veritas selvfølgelig kun tage backup af filen når backup kører om natten.

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at lave versions styring på fil niveau i veritas?

Der skal blot være tre versioner af hver fil, efterfølgende skal backup overskrive de ældre filer.
Avatar billede screem_brille Novice
16. januar 2006 - 12:15 #3
ja det er bare at lave en incremental backup af den mappe som brugeren gemmer filen i (dvs det er kun de filer som er ændret siden sidste backup der tages backup af, og hvis man sætter den til kun at backe bestemte fil typer op, så har du løst opgaven ;) )