Avatar billede frantzen Nybegynder
15. januar 2006 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LG DVD drev firmware

Har et gammel LG dvd drev (drd8160b), hvor jeg har købt et nyt spil på dvd skive til min comp, men mit dvd drev kunne ikke læse skiven. de skrev i manualen at det kunne være at jeg skulle opdaterer min firmware, hvilket jeg har prøvet en masse gange igår, dog uden held. så i dag prøvede jeg lidt igen, det samme som i går og pludselig kunne den læse drevet, jeg indstallerede spillet og den bad mig genstarte derefter, det gjorde jeg, og den kan ikke finde drevet nu, så prøvede jeg at opgrader firm igen og nu kan jeg slet ikke finde mit dvd drev. hva gør jeg??
kan jeg havde dræbt det helt hvis det er forkert firm, eller kan det reddes.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 21:42 #1
Normalt skal man kun opdatere med FirmWare 1 gang så husker den, den version man har puttet ind. Man kan godt ødelægge den chip hvor firmwaren ligger ved at gøre det virkelig mange gange eller at firwwaren ikke når at opdatere helt under selve firmware instalationen.

Bliver DVD drevet fundet i BIOS underopstart?
Avatar billede frantzen Nybegynder
15. januar 2006 - 21:44 #2
nej det gør der ikke
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 21:56 #3
Prøv det her

1e01 var den nyeste Firmware jeg kunne finde http://etna.rpc1.org/mt/81601e01.zip fra 2002

her er en vejledning fra http://etna.rpc1.org/mt/index.html

Disclaimer: Use it on your own risk. Make sure that bad flashing can destroy your drive completly. ALL FLASHINGS ARE A RISK FOR THE DRIVE!

Flashing your drive! (Works only with real DOS-MODE)

Create a Bootdisk and unzip MKTFLASH (one, from this side!) and a firmware to the root directory of the bootdisk.
Connect and Jumper your DVD-ROM to Secondary SLAVE (Safest setting) and disconnect all other devices.
Boot the system from the disk and run UPGRADE.BAT
Select "4" and wait until the system shows "OK!" and the command prompt.
Now you can reconfigure and reboot the system with new firmware.
Avatar billede frantzen Nybegynder
15. januar 2006 - 22:18 #4
det virkede super fedt giv et svar så du for point
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 22:38 #5
her.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 22:40 #6
og som jeg skrev. Så skal man kun lægge firmware på 1 gang og så ikke mere det bliver ikke bedre af man prøver den samme flere gange :). Kommer der en ny version kan man så lægge den på.