Avatar billede vest Nybegynder
15. januar 2006 - 18:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs bredbånds router

Jeg prøver at finde mig noget udstyr så jeg har trådløs netværk og har kigget på denne:

D-Link Trådløs bredbånds router Model: DI-514
http://midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=DI-514&goto=productinfo

Så har jeg 2 spørgsmål:

Kan den kobles på en adsl-modem, med 2 dynamiske ip'er eller skal det være en fast ip?

Hvor mange computere kan der egentlig være forbudet trådløs til denne enhed?

PFT
M.V.H.
Per
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:28 #1
Du får kun brug for den ene IP adr med en router. Dvs. din router får den ene mens den anden ikke vil blive brugt til noget.

En typisk trådløs router kan have op til 256 brugere tilknyttet! inkl. den d-link du har set på.
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:31 #2
Tilslutter du en alm. switch til dit modem kan du tilslutte to computere til switchen. De vil få hver deres IP adr.

Bruger du en trådløs router er det routeren, som vil tildele computerne på dit lokale netværk en IP adr.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 18:31 #3
Du kan godt koble boksen til et adsl modem. Kræver lidt konfiguration.

Du kan sansynligvis koble op til 254 pcere til den trådløse boks. Ligesåmange som DHCP scopet tillader.
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:32 #4
Dvs. antallet af computere der vil kunne tilsluttes vil afhænge af din router. Normal ville jeg ikke tilslutte mere end 10-20 computere til en "lille" router som en D-Link 514!
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 18:35 #5
macsen. ja men han spg kun efter det maximale ikke efter det optimale ;)
Avatar billede vest Nybegynder
15. januar 2006 - 18:35 #6
>macsen
Vil det med andre ord sige at den er "klog" nok til selv at vælge én af ip-adresserne uden at jeg behøver at gøre noget?
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:39 #7
ja, de d-link 514 er som default sat op til dynamisk at hente en IP adr fra netværket, dvs dit modem.
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:41 #8
Ideen med at nogle udbydere tilbyder 2 dynamiske IP'er er at deres kunder kan nøjes med at købe en switch og derved få adgang til at bruge de to IP'er!
Avatar billede vest Nybegynder
15. januar 2006 - 19:05 #9
>macsen
Jeg takker så mange gange for dine kanon gode svar. :-)
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 19:11 #10
Det var da så lidt....

Skulle du har flere spørgsmål siger du bare til :)
Avatar billede vest Nybegynder
15. januar 2006 - 19:31 #11
>macsen
Det har jeg :-)
http://www.eksperten.dk/spm/679773