26. april 2001 - 16:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Flash :)

Hej eksperter!

Jeg sidder og skal prøve at lave en intro. Men jeg har lidt problemer med hvad jeg skal \"F8´ete\" de forskellige ting til. Hvis jeg nu har noget text der skal flyve rundt sammen tidig med noget jeg har tegnet i flash hvad skal jeg så \"F8´ete det til????

-Jonas
Avatar billede brandy Nybegynder
26. april 2001 - 17:04 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål så skal du \"F8\" teksten til Graphic. På den måde kan du lave alle mulige effekter med teksten. Evt. skal du \"break apart\" først. Det gør du ved at markere teksten og så trykke \"ctrl+b\". Derefter laver du det til Graphic (F8).

[Brandy]
Avatar billede diktator Nybegynder
26. april 2001 - 17:07 #2
En god idé er at lave alle sine objekter som movieclips. Alle tekster, grafiske objekter osv. da du på den måde kan styre dine ting meget bedre, både opdateringsmæssigt og dynamisk i .swf applikationen.
Ved at lave sine objekter osv. til MC, kan du tildele dem hver især unikke Instance Names, som bruges i referencer til din ActionScripting.

/D!ktator.dk
Avatar billede brandy Nybegynder
26. april 2001 - 17:12 #3
Enig - men jeg vil dog stadig lave teksten/grafikken om til \"graphic\" - og så bruge det i et movieclip. ;-)

[Brandy]
Avatar billede diktator Nybegynder
26. april 2001 - 17:16 #4
Det er selvfølgelig individuelt hvordan man sammensætter sine objekter i sin Flash, men nøgleordet må være: \'Overblik\'
- Det kan man f.eks skabe ved at opbygge sit library i mapper, give sine objekter etc. vejledende navne, lave henvisende labels på sine scener, slette ting der ikke bruges...... osv. osv.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. april 2001 - 17:17 #5
Hvis du skal lave en animation med teksten, så skal du anvende cntl + b for Break Apart.

Hvis du skal anvende de samme oblekt flere gange, så skal du anvende F8. Fordi objekter på scene bliver hentet som en kopi fra biblioteket. Dermed fylder den færdige flash fil meget mindre.

/per