13. januar 2006 - 23:41 Der er 5 kommentarer

WoW installation lykkes - men resten gør ikke

Jeg har lige købt mig World of Warcraft :/ (min ven overtalte mig så nu kan jeg jo ligeså godt spille det)

Alt går vel - jeg får spillet installeret uden problemer :) Herefter begynder mit problem :S
Når jeg starter spillet op er skærmen sort til forfilmen, og ved hoved menuen skifter skærmen farve (som i en techno musik video) og i midten af skærmen er der en fin kvadrat som er kontrast til den øvrige farve :S

Først troede jeg at det kunne være en script fejl på installations CD'erne.. men efter som jeg kørte over til vennen for at låne hans installations CD'er og samme problem opstår ved jeg sku ikke hvad der er galt :S

Kravene til spillet:
MIN:Pentium III 800MHz, 256ram, 32MB 3D Grafikkort (Nvidia GF2 eller nyere), DirectX 9.0c, 4GB HDD plads...
MAX:Pentium IV 1.5GHz, 512ram, 64MB 3D Grafikkort (Nvidia GFX 5700)...

Mine Spec: P4 2.6GHz, 512mb Ram, 128mb Nvidia 4600TI Triplex (silver edition), DirectX 9.0c, 15GB hdd plads :( Nogen der ved hvad mit problem kan være?!

MVH Max Schou - PS mon jeg kan få mine penge refunderet?
Avatar billede boxer Nybegynder
13. januar 2006 - 23:48 #1
Start med at opdatere driveren til gf kortet:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Du kan med garanti ikke få pengene tilbage for spillet - det er sandsynligvis din PC der har fejlen.
13. januar 2006 - 23:52 #2
hmm... tja... men min driver er opdateret :/ opdaterede den da jeg skulle have installeret WOW første gang :(
Avatar billede boxer Nybegynder
14. januar 2006 - 00:14 #3
Det burde jeg have regnet ud - du ser jo ud til at have styr på det :o)

Har du oplevet det tidligere i andre spil? Eller oplever det det også med andre spil nu?

Det kunne jo være at den nuværende driver ikke er den bedste til dit gf-kort.
Prøv at gå i enhedshåndtering, dobbelt klik på dit gf-kort. Så kan du prøve at annulere opdateringen. Dermed fjernes din nuværende driver og bliver erstattet med den tidligere.

En anden mulighed er at prøve en driver fra arkivet hos Nvidia. Det finder du ved at bruge mit link, taste dine oplysninger ind. Når du kommer ind til driveren, vælger du arkivet. Det gør du i menuen til venstre.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. januar 2006 - 09:27 #4
hvad sker der hvis du laver en test på directx-delen.
Skriv dxdiag i kør, og løb alle testene igennem. Jeg går udfra at du har directx 9.0c installeret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. september 2008 - 15:26 #5
Løsning???