Avatar billede hebo Nybegynder
13. januar 2006 - 11:53 Der er 3 kommentarer

Fjerne TV2 logo fra DVD optagelse

Jeg har optaget en serie fra TV2 på min DVD optager og vil brænde den på en dvd med menuer etc.
Hvordan kan jeg fjerne TV2 logoet fra optagelsen da det ærlig talt ikke er særlig pænt at have med på en DVD.
Logoet ligger på den øverste sorte bjælke så hvis bare jeg kunne sætte en sort firkant ind ville det være fint.
Jeg er ikke interesseret i at bruge codecs da det vil forringe billedet. Jeg har dem jo allerede i VOB filer som også skal være på den nye DVD.
Det er i orden hvis jeg skal konvertere til andre formater og tilbage igen. Bare det ikke forringer kvaliteten.
Avatar billede fuglen1 Novice
14. januar 2006 - 23:19 #1
Du kan ikke gøre det uden du skal omkode det såvidt det jeg har fundet frem til
Men jeg forskelige løsninger for få fjernet tv2logt jeg fjerne dog ikke tvlogoet.

Idet det er 16:9 vi du kunne cutte net til billedet i toppen og lave det tilbage igen med Tmpgenc tsunamiu mpegencoder

Jeg har selv prøvet med et delogo filter til virtualdub som skulle kunne gøre det men har aldrig fået det til at lykkes, har dog ikke gemt det men kun som forsøg

En anden mulighed er at ligge noget sort hen over så det bliver usynligt, det kan du nok i virtualdub også frameserve til tmpgenc

Er det 4:3 så tror jeg det bliver svært da logoet jo er en del af billedet og der kommet til at mangle noget
Det er somsagt ikke noget jeg selv gør men den første løsling ville være den nemmeste.
Det mest ekstreme er at gemme de hele ud i billeder og fjerne logoet i et billederedigeringsprogram også tilbage igen men dette viltage meget lang tid.
og der kan hurtig blive 50-100000 billeder
Avatar billede hebo Nybegynder
16. januar 2006 - 09:55 #2
Jeg ved at VirtualDubMod kan indsætte en sort firkant, men problemet er at så er jeg nødt til gemme i et andet format. Og jeg vil helst ikke miste kvalitet.
Er der en måde hvorpå jeg kan gemme i VirtualDubMod uden at miste kvalitet, og måske fra dette nye format konvertere til .mpv eller .vob igen uden at miste kvalitet.
Jeg kan bruge VideoReDo til at konverter .VOB til .MPV eller .MPG uden at miste hvalitet, men den kan desværre ikke indsætte bokse.
Avatar billede fuglen1 Novice
16. januar 2006 - 10:31 #3
At indsætte en sort boks er at redigere i indholdet og det kan du ikke gøre uden at omkode.Vil du ikke miste kvalitet må du beholde tvlogoet

Du kan fra virtualdubmod frame serve til feks. tmopgenc og så gemme det som mpg der vil os være andre ting som skal klippes væk

Jeg har med de forsøg med frameserving fra virtualdub endnu ikke fået det at lykkeds til tmpgenc men fint til mediaplayer
Ffdshow kan gemme i mpeg2 fra virtualsdub
men hvor godt kvaliteten blir ved jeg ikke

ellers gemme som avi med et kvalitets code
som sagt kan tmpgenc gøre det ved at cutte logoet væk

Du kan hente en prøve version af tmpgenc tsunami media encoder xpress her:
http://www.tmpg-inc.com/product/tsve.html