Avatar billede boris Mester
12. januar 2006 - 20:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flere skærme til samme PC

Jeg skal finde en fornuftig løsning til en PC, der normalt på samme tid har flere programmer åbne, heraf mindst et i 800*600 format.

Jeg forestiller mig et skærmkort til 2 eller 3 skærme, men alternativet kunne også være een ny meget bred skærm.

Hvad er nemmest, når det skal være brugervenligt? Kan man f.eks. sætte et bestemt program op i XP til altid af sig selv at åbne i skærm nummer 2 eller 3?
Eller er det nemmere at bede de små programmer åbne i den ene side af skærmen og Outlook i den anden?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
12. januar 2006 - 20:16 #1
Jeg tror ikke umiddelbart man kan bestemme hvilken skærm programmerne åbner i, men jeg vil anbefale at bruge flere skærme.

Jeg har selv brugt 2 skærme i et stykke tid og jeg synes det er meget mere overskueligt og det er faktisk ikke så besværligt lige at flytte et vindue fra den ene skærm til den anden :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 23:26 #2
Jeg har 3 skærme men det er som ligemeget om det er 2 eller 3 (ATI Radeon 9600 serie med 1 DVI og 1 VGA - og kort 2 et Matrox Millenium ) har 22 VGA skærme kan du få en converter til omforming DVI/VGA -

Med hensyn til programstart på en udvalgt skærm åbner du bare programmet (åbnes normalt ikke i fuld skærm første gang hvis det er en 19"skærm)programmet trækkes til den skærm man ønsker, hvis de nu ikke er den skærm det starter op på, så maximeres programmet, og når man så lukker det og næste gang starter det vil det starte der hvor det er lukket.
Flere programmer på samme skærm, er det nemmest at starte 2 programmer og trække dem til den skærm man ønsker, og så højreklikke på proceslinien og vælg side om side eller Lodret - tilpas størrelsen og luk programmet næste gang du åbner vil programmet åbne på den plads den lukker fra.

Det kræver lidt eksperimenteren

held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 23:27 #3
har 22 VGA skærme = har du 2 VGA skærme
Avatar billede boris Mester
13. januar 2006 - 07:11 #4
Tak til begge og ibtage du må også gerne lægge et svar.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
13. januar 2006 - 08:58 #5
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 09:52 #6
Med fornøjelse - tilføjer lige at hver skærm har sin egen opsætning - skærm 1 kan være en 19" hvor opløsningen er f. eks 1024x768 - skærm 2 er kun en 15" og der vil en opløsning på 80x600 være fin - Med et skærmkort medfølger normalt drivere/prograammer til opsætning af skærme - du kender det fra TV hvor man kan se alle kørende programmer i Thumpnails.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 09:55 #7
80x600 være fin =800x600
Med et skærmkort = Med et ATI skærmkort

og så et a formeget i programmer

( -det er det med lige at læse korrektur)
Avatar billede boris Mester
13. januar 2006 - 13:13 #8
Mange tak. Har i et forslag til et bestemt skærmkort? Det skal sidde i en Dell PC. Og skal vi helst have et ekstra skærmkort eller udskifte til et til 2 skærme?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 16:03 #9
Dell - HP og Compac holder jeg mig langt fra, og kan ikke give dig råd vedr. -
mener du er meget bundet af konfigurationerne.

Kunne ikke selv tænke mig at eje nogle af mærkerne.

Forøvrigt er Dell og HP et og samme firma

Jeg vil foreslå dig at oprette nyt spm.

Men prøv lige at se hvad der skrives om Dell ved søge Dell på google

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial_s&hl=da&q=dell&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning