Avatar billede sunweb Nybegynder
12. januar 2006 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lægge email adresse automatisk ind i mail program

Hejsa...

Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at have et link til en email adresse, hvor at når man så klikker på linket, så lægger adressen sig automatisk ind i outlook?

Hvad gør man evt ellers, på en nem måde for brugeren?

På forhånd tak!
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2006 - 12:58 #1
<a href="mailto:kim@soze.dk">send mig en mail</a>
Avatar billede sunweb Nybegynder
12. januar 2006 - 13:02 #2
Ahh det var nu lige nemt nok! Det laver bare et email link. Den skal lægge adressen ind i outlook's adresse bog, og ikke via vCard.
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2006 - 21:25 #3
ah - på den måde... ja så kan jeg godt se jeg har skudt en del ved siden af ;)

Det er ikke lige noget jeg har stødt på eller hørt om tidligere - det er selvfølgelig ikke urealistisk at det findes men omvendt lyder det for mig lidt som en sikkerhedsbrist hvis man på den måde via web kunne påvirke Outlook (eller andre programmer for den sags skyld).
Avatar billede sunweb Nybegynder
13. januar 2006 - 08:59 #4
Nej regnede jeg heller ikk med :) Men hvad ville du foreslå, det er til et firma hvor den ene afdeling er flyttet, og der skal så sendes et nyhedsbrev ud med de pågældende informationeri, hvordan kunne man nemt få email adresser ind i outlook??

På forhånd tak!!
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2006 - 09:28 #5
et forsigtig gæt er at det måske kunne gøres med .NET VSTO - http://msdn.microsoft.com/coding4fun/inthebox/vsto-outlook/default.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2006 - 12:14 #6
lykkedes det?