Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. januar 2006 - 16:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

pc lagger når jeg downloader

Hejsa.

Som der står i titlen, så lagger computeren når jeg downloader. Jo mere gang i download'en, jo mere lag. Musen begynder at reagere langsomt, film begynder at hakke og fryse. Lige så snart jeg stopper download'en fungerer alt optimalt igen.

Nogen idéer?

XP sp2 fuldt opdateret
Frisk install.
Gigabyte bundkort med indbygget Intel Gigalan.
11. januar 2006 - 16:23 #1
Hvilket ANTIVIRUS tool ruller du med ?
Hver gang en fil bliver ændret (som den jo gør under DL) bliver den checket af dit ANTIVIRUS tool ... og det ka' godt trække søm ud...
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. januar 2006 - 16:34 #2
det lyder ikke helt dumt. jeg bruger tdc sikkerhedspakke til kabelnet. jeg prøver at deaktivere antivirus og se hvad der sker.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. januar 2006 - 16:45 #3
Øv, det havde ingen virkning. Jeg deaktiverede både antivirus og firewall. Computeren bliver umulig at bruge når jeg henter på lokalnetværk (ca. 300 kB/sek) Musen reagerer først efter flere sekunder.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
11. januar 2006 - 18:22 #4
Tror sq at jeg selv har løst problemet. Jeg prøvede for sjov skyld at deaktivere min firewire port, som XP jo også finder som et netværkskort. Og det virkede. Mystisk, men alt ser ud til at virke som det skal...
Så jeg lukker her.

Tak for hjælpen
Kasper
Avatar billede echsphilee Nybegynder
25. januar 2006 - 06:15 #5
Ham tossen, der har skrevet lige her over ved ikke hvad han snakker om. Det var i virkeligheden et irq-problem. Mit nye lydkort og netkortet delte irq, og det kunne de åbenhart ikke enes om. Jeg flyttede lydkortet til en anden pci-port, og problemet var løst.