Avatar billede jvesterj Nybegynder
11. januar 2006 - 13:47 Der er 2 kommentarer

VS 2005 - ASP.NET Machine Account og SYSTEM/NETWORK SERVICE?

Hej

Jeg har lige opgraderet til Visual Studio 2005 og har et par webprojekter, der skal laves nu.
Det ene er lavet og er konverteret.
Det andet kan genbruge noget kode fra det første, men skal ellers bygges op fra bunden.
Jeg kan se, at der er nogle ting, jeg skal have styr på mht. konfiguration og rettigheder i fht. VS 2003.
Når jeg starter et projekt op, som kører under IIS'en, får jeg beskeden: "Unable to start debugging on the web server. The web server is not configured correctly..." etc.
Har fundet ud af, at man kan køre en iisreg på en Windowsbruger, men synes det lyder lidt mystisk, at det skal til, når VS 2005 er installeret Var ude i noget lignende mht. VS 2003, hvor det handlede om at installere i en bestemt rækkeflg. mht. IIS og VS.
Kan også se, at der ikke findes nogen ASP.NET Machine Account på min maskine nu.
Så p.gr.a tidspres vil jeg spørge: hvad skal der til mht. opsætning og hvad kan/skal der sættes af rettigheder, som svarer til ASP.NET Machine Account og SYSTEM (lokal maskine)/NETWORK SERVICE på server.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. januar 2006 - 14:18 #1
Reg_IIS skal køres hvis du installerer IIS efter asp.net 2.0.
Du kan prøve at sætte read rettigheder på Network service brugeren.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
11. januar 2006 - 17:27 #2
For en sikkerheds skyld gjorde jeg det samme som jeg gjorde med VS 2003. Afinstallerede VS 2005, Framework 2, IIS og startede forfra. Nu kan jeg debugge. Men man skal åbenbart køre med integrated windows authentication, når man debugger. Desuden kan jeg nu ikke bare åbne en browser lokalt og se på sitet. Har ikke ret til at se siden, selvom IUSR er sat på. Der er åbenbart nogle nye hjørner i sikkerhedsmodellen?