Avatar billede schredni Nybegynder
11. januar 2006 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Pc-billede på TV?

Hej!

Jeg har et grafikkort med S-video out. Jeg har efter lidt besvær fået købt det rigtige kabel og sluttet pc'en til mit TV.

Mit problem er nu, at kun min baggrund dukker op på TV'et. Hvordan får jeg andre ting flyttet over på mit TVs billede? Jeg kan lige sige, at jeg naturligvis har 'attached' mit TV inde i settings og har valgt 'extend my desktop onto this monitor'. Men det giver altså også kun mit desktopbillede og ikke mit internet eller nogle programmer. Jeg mener at have læst et sted, at man kan vælge at flytte programmerne over på min sekundære monitor, men jeg kan ikke finde det igen. Håber I kan hjælpe mig :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. januar 2006 - 12:04 #1
Extend my desktop on to this monitor. Gør din desktop størrere (extend) og derfor får du kun din baggrund, du kan lægge ikoner på den nye desktop, som du kan på den gamle.

Kan du ikke trække programmerne ud over kanten af din monitor og over på TV'et?
Avatar billede ove.c Nybegynder
11. januar 2006 - 16:17 #2
på f. eks premiere pro trykker du på den midterste af de små firkanter oppe i skærmens højre hjørne den der kalder sig maksimer/gendan - den ene stilling fylder skærmbilledet hele skærmen den anden stilling gør at du kan tage fat oppe i den blå bjælke eller ude i siderne eller forneden af skærmbilledet (så kommer der en dobbeltpil) så kan du lave skærmbilledet større eller mindre evt så stort at det fylder begge skærme ellers tag fat i den blå bjælke foroven og så trække skærmbilledet over på den anden skærm
Avatar billede schredni Nybegynder
11. januar 2006 - 23:30 #3
Hej! Det virker fint nu - jeg havde blot ikke opdaget, jeg skulle trække tingene ud den anden vej (det var i oversigten stillet op modsat i forhold til den fysiske placering - det er rettet nu). Jeg deler gerne points ud, men da jeres svar er oprettet som kommentarer, er det ikke muligt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2006 - 05:54 #4
det kan vi da lave om på.
Avatar billede ove.c Nybegynder
12. januar 2006 - 08:21 #5
Hvis jeg er med i udlodningen så er mit svar her - Hvordan er opløsningen i øvrigt på TV et i forhold til PC skærmen?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2006 - 08:54 #6
Opløsningen på et TV er lav mindre end 640*480, med mindre man har en fladskærm.
Avatar billede schredni Nybegynder
12. januar 2006 - 11:35 #7
I var begge med i udlodningen, hermed jeres points §:-)

James har helt ret - et TV kører vist med ca. 640*480. I praksis har jeg dog oplevet, at nogle ting optræder langt klarere end andre. Jeg vil nok lege lidt videre med opsætningen. I skal ihvertfald have mange tak for hjælpen begge to.