Avatar billede avg-user Nybegynder
10. januar 2006 - 16:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangler en manual til Micro-Star MS5169 rev. 2.0 bundkort

Kan en af eksperterne finde en sådan til mig, eller måske bare fortælle mig lidt om, hvordan jeg skal forholde mig/gøre?

Bundkortet sidder i en maskine, som jeg har lovet en ven, at få lavet. CPU'en er brændt af, sandsynligvis p.gr.a. manglende eller tilstrækkelig køling. Nu har jeg så fundet en anden CPU, som endda er lidt "kraftigere" end den gamle og den vil jeg gerne have monteret på bundkortet.

Den som sad i var en 300Mhz, med 2.2 volt core og den nye er en 450Mhz med 2.4 volt core. Manualen regner jeg med kan fortælle mig, om der evt. skal flyttes på jumpere, i.f.m. den højere spænding, for at få den til at starte. Jeg her endnu ikke forsøgt at starte maskinen med den ny CPU i, af frygt for at futte et eller andet af.

Men måske en af Jer kan fortælle, om det overhovedet er nødvendigt, at flytte på jumpere og evt. om jeg roligt kan prøve at starte maskinen?

Jeg har valgt at løsningen er 200 point værd da jeg er bange for, at opgaven er vanskelig. Er 200 ikke nok, lægger jeg gerne mere til. Men så vidt jeg vurderer reglerne på Ekperten, er det vidst ikke lovligt.

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede avg-user Nybegynder
10. januar 2006 - 16:40 #1
Lykken står den kække bi.
Nu fandt jeg så alligevel manualen og lukker derfor spørgsmålet.
Avatar billede avg-user Nybegynder
10. januar 2006 - 16:41 #2