Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. januar 2006 - 11:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB enheder slår fra

Nu har det drillet mig nok. Jeg har en del enheder der kører USB, men få af dem har problemer med at når computeren har været slukket så virker de ikke. Jeg skal pille enheden ud og sætte den i igen før det virker. Jeg har bl.a MX1000 mus, USB box med harddisk i, trådløst gamepad og webcam. Der er ingen probleme rmed USB box og mus, men de 2 gamepad og webcam skal pilles ud og sættes i igen. De samme enheder havde jeg på et andet bundkort, men der var ingen problemer. Både mus, gamepad og webcam er Logitech og jeg har prøvet at bytte rundt på enhederne, pille noget fra osv. uden resultat.

Hvad kan det lige være?
Avatar billede mikester Nybegynder
10. januar 2006 - 12:07 #1
har du set om det er sat rigtigt op i BIOS mht. USB? Har du set hvis du højreklikker på denne computer>administrer>enhedshåndtering>USB controllere - står det som det skal?
Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. januar 2006 - 12:10 #2
Sådan umiddelbart skulle BIOS stå korrekt. Der er ikke de store indstillinger for USB. Og i enhedshåndteringen ser det hele fint ud. Altså ingen fejl at se..
Avatar billede mikester Nybegynder
10. januar 2006 - 12:15 #3
`har du fået nye enheder der kører USB efter det ikke virker mere?
Avatar billede mikester Nybegynder
10. januar 2006 - 12:17 #4
har du prøvet at køre en windows update?
Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. januar 2006 - 12:19 #5
Jeg har ikke fået nye enheder og det er opstået lige efter jeg fik nyt bundkort for en del måneder siden. Og windows er opdateret.
Avatar billede mikester Nybegynder
10. januar 2006 - 12:21 #6
og du HAR installeret alle driverne til det nye bundkort?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
10. januar 2006 - 12:27 #7
Bruger du USB-hub eller er de alle koblet direkte til?
Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. januar 2006 - 13:02 #8
Ja der er installeret det tilhørende software og nej det er ikke gennem en hub, de er tilsluttet direkte.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
11. januar 2006 - 20:24 #9
Nå, men jeg lever med det og lukker her :)
Tak for hjælpen anyway