Avatar billede simonbrask Nybegynder
09. januar 2006 - 21:09 Der er 10 kommentarer

Pris for koding af site med bruger/galleri system

Hey,

Jeg har et samarbejde med 2 pro. fotografer om at åbne en side som hedder modelz.dk - Meningen med siden er faktisk det samme som forgår på www.Modeltypes.dk - Man skal kunne lave en model/fotograf/bureau bruger. Hvor der skal være mulighed for at have et Galleri og en profil tekst. Folk skal kunne skrive sammen til hinanden via. 'side e-mail' Sådan de skriver breve private breve til hinanden.

Vi har utrolig mange aftaler i stand + presse aftaler og mange andre ting.

Meningen med sitet er at modeller kan finde fotografer og model bureauer.

Er blevet tilbudt 500 kr, vil høre hvad i siger?, kan give en god reklame for jeres side. - Ikke fordi jeg vil under prisen, må gerne være dyre, vil høre jeres 'tilbud' hvis der er nogle :-)

Venlig hilsen
Simon Brask
Modelz
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 21:35 #1
500 kr. for en færdig web applikation ?

jeg vil kraftigt anbefale dig en anden leverandør ?

mit gæt vil være:

tilretning af eksisterende open source system eller systemer til at matche
jeres specifikke behov: 5 cifret beløb

udvikle nyt system fra scratch: 6 cifret beløb

uden nogle krav så er det bare løse gæt

og for en god ordens skyld: jeg er ikke potentiel leverandør
Avatar billede rednex Nybegynder
09. januar 2006 - 21:42 #2
Jeg er helt enig med arne_v - 500 kr. er ikke et seriøst bud.

Jeg vil nok foreslå dig at lave en detaljeret kravspecifikation. Når du har den, så vil det være muligt at give et ordentligt bud. Ellers er det jo rent gætteri, og det kan man ikke bruge til noget.
Avatar billede simonbrask Nybegynder
09. januar 2006 - 21:52 #3
Nej, ville bare høre hvad i andre kodere skulle have for at kode sådan en side? resten er ikke nogle store ting. Det meste kan man godt regne ud selv der, eller kan jeg og en masse andre - så går jeg ud fra i også kan. :-)

5/6 cifret vil jeg mene, er _for_ dyrt!
ikke en dating side vi snakker om.
Avatar billede casualty Nybegynder
09. januar 2006 - 21:56 #4
En god programmør koster minimum 700 kr i timen.

Hvad er oddsene for at man kan finde en der kan lave applikationen på under en time?
Avatar billede casualty Nybegynder
09. januar 2006 - 22:00 #5
Jeg ville estimere, at en side bygget på et opensource cmssystem ikke skulle koste under 25k. Dette er taget ud fra kravene:

Brugersystem
Gallerisystem
Mail/besked funktion.

Problemet opstår ved alle de krav der er imellem linierne...

Alene kravafdækning, grafisk design og test, tager en del mere tid end man regner med.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 22:04 #6
du skal jo finde ud af om du vil have lavet det på time betaling eller du vil
have en fast pris

du får ikke en fast pris uden en ret præcis krav spec - "Det meste kan man godt regne ud selv"
er ikke godt nok i software udvikling
Avatar billede rednex Nybegynder
09. januar 2006 - 22:21 #7
Hehe, det minder mig om et projekt jeg fik engang.

Jeg skulle lave et grafisk DOS-program til en kunde, som kunne kommunikere med en server og vise de oplysninger der kom tilbage. Egentlig bare en slags tynd klient. Kravspecifikationen var på knap 1 A4 side, hvor den ene halvdel var en skitse af skærmlayout og den anden halvdel var en beskrivelse af protokollen.

Jeg kodede et system som svarede til specifikationen. Det viste sig så at de de havde regnet med at man kunne ændre sproget og en masse andre ting. Det endte med at koste dem 2 gange så meget at få de ekstra funktioner implementeret som de havde givet for softwaren som var lavet efter specifikationen :o)
Avatar billede simonbrask Nybegynder
09. januar 2006 - 22:47 #8
Hehe arne, man må også godt kunne tænke lidt selv.
Jeg læser selv til Web-integrator, men er ikke begyndt på programmering endnu, så kan ikke selv lavet sitet.

Selvfølgelig ville jeg forklare nærmere om projektet når jeg fand en person som sagde "Jeg kan godt lave den, skal have ca. det beløb" - også snakker man om det.

"Det meste kan man godt regne ud selv"
Dvs. der kommer evt. links, kontakt? - Men for dem der ikke selv kunne regne det ud, så har de svaret her :-)

Venlig hilsen
Avatar billede perolsen Novice
09. april 2009 - 18:37 #9
prøv Gallery Server Pro
Avatar billede perolsen Novice
09. april 2009 - 18:38 #10