Avatar billede neophyte Nybegynder
09. januar 2006 - 15:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD brænder fungere ikke optimalt

Dav, jeg har en lite on dvd brænder som ikke virker helt optimalt. Jeg kan ikke rippe cd´er mens jeg hører mp3 musik. Så hakker musikken sådan i det, nærmest som om dvd drevet tager alle ressourcerne. Jeg tror det er fordi min dvd brænder kun kører i "pio" tilstand istedet for "DMA". Jeg har sat den til at kører "DMA hvis tilgængelig" men det kører kun i "PIO" tilstand. Brænderen er ca. 1 år gammel og den burde understøtte DMA, nogen der kan hjælpe mig??
Mvh. Martin Hansen
Avatar billede nva Praktikant
09. januar 2006 - 15:37 #1
Prøv at fjerne den fra enhedshåndteringen og geninstaller ved en genstart - husk at opdatere driveren også - evt. også firmware til brænderen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. januar 2006 - 17:05 #2
Hvis brænderen er UDMA og kun vil køre PIO er der umiddelbart 2 ting der skal checkes. Kablingen til brænderen skal være 80-leder og det er uomgængelig nødvendigt at have chipsetdriveren også kaldet motherboard driver installeret for fuld funktionalitet. Hvis du oplyser navnet på dit bundkort vil undertegnede eller andre her på stedet smide et link til driveren.
Avatar billede neophyte Nybegynder
10. januar 2006 - 09:16 #3
Det er et Abit k8v 3rd eye bundkort. For jeg kan heller ikke afspille dvd film, lyd cd´er og andet uden det hakker i det. Hvad er 80 leder egentlig talt? Er det ikke bare de almindelige bred kabler??
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. januar 2006 - 09:55 #4
Der findes 2 slags brede kabler. Et med 40 ledere og et med 80. Du må i gang med at tælle ledere. :)
Avatar billede neophyte Nybegynder
10. januar 2006 - 15:26 #5
Jeg har nemlig osse hørt det med kablingen fra andre kollegaer, og jeg tror det er det der er problemet. Hottadpole, smid et svar så accepterer jeg lige så snart jeg får mulighed for at komme på nettet, men der kan godt gå et styk tid.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. januar 2006 - 17:25 #6
Kommer her. Jeg ville egentlig have lagt et link til chipset driveren, men jeg kan umiddelbart ikke finde dit bundkort hos Abit. Driveren kan du finde på den cd du fik med til maskineriet.
Avatar billede neophyte Nybegynder
11. januar 2006 - 14:25 #7
Hottadpole >> Jeg har desværre været alt for hurtig, da jeg kom hjem fandt jeg ud af at det var et 80 leder kabel jeg brugte, så jeg må desværre erkende at det ikke var problemet. Jeg var ellers i den overbevisning at det var problemet, men det egentlige problem løste "Nva" faktisk. Da jeg fjernede dvd drevet fra pc´en og geninstalleret den kom den frem i "Ultra DMA tilstand 4" tilstand. Så pointene må jo tilfalde "NVA". Sorry Hottadpole men jeg troede faktisk din løsning var løsningen, men det var det ikke. Beklager.
NVA, smid et svar.
Avatar billede nva Praktikant
12. januar 2006 - 07:57 #8
Det gør jeg så og siger tak :-)
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2006 - 07:56 #9
Jeg håber så du vil acceptere mit svar :-)
Avatar billede neophyte Nybegynder
16. januar 2006 - 15:22 #10
Ja, du må sq undskylde den lange vente tid, men har kun mulighed for at komme på nettet på arbejdet.