Avatar billede angelenglen Nybegynder
09. januar 2006 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

System share forsvinder?

Jeg har en Windows Server 2003 Enterprise Edition SP1 kørende...

Nogle gange forsvinder system-sharet for C-drevet - dvs C$ eksisterer ikke længere...

Indtil videre har jeg løst det ved at gå ind i Sharing & Security for drevet, og tilføje det manuelt med rettigheder til Administrators-gruppen - men det er ca. en gang om ugen eller to at det forsvinder - så det er begyndt at irritere mig en del.

Nogen der har nogle forslag til hvad der kan være galt og/eller hvad jeg kan gøre for at fixe problemet?

Login-scripts er lidt udelukket, eftersom serveren jo i princippet aldrig bør genstartes..
Avatar billede madah Nybegynder
14. januar 2006 - 12:04 #1
Er det kun C$ som bliver slået fra eller også andre andre admin shares? (ADMIN$ f.eks.)
Det kan jo være slået fra i en GPO eller i registreringsdatabasen, at de ikke skal oprettes. Standard er jo at de bliver oprettet igen selvom de er blevet slettet.
Kig f.eks. her http://www.petri.co.il/disable_administrative_shares.htm
Avatar billede angelenglen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:41 #2
Jeg tror det var det - den var ihvertfald sat til ikke at lave shares ifølge dit link.

Smid svar for points.
Avatar billede madah Nybegynder
14. januar 2006 - 20:17 #3
Jamen jeg håber da så, de ikke forsvinder igen.