Avatar billede hammerhead Nybegynder
09. januar 2006 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

U3D fil søges

Hej.

Jeg arbejder med Adobe Acrobat og i version 7 er det blevet muligt at afvikle 3D filer direkte i pdf. Formattet er U3D, men jeg har ikke et program der kan lave disse filer.
Er der nogen der ligger inde med en u3d-fil, meget gerne med tilhørende javascript, som jeg kan få?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
09. januar 2006 - 08:48 #1
Eksempler på 3D i pdf (kræver min. Reader 7): http://www.bentley.com/en-US/Products/MicroStation/Interactive+3D+PDF.htm
Avatar billede mismis Nybegynder
25. januar 2006 - 13:02 #2
well jeg har ikke lige lagt nogle online men jeg har da leget lidt med det.
programmet  Deep Exploration kan konverter objecter fra lightwave max og mange andre 3d programmer om til u3d som du kan importere direkte i acrobat
det fungere fint

programmet kan hentes i en demo fra http://www.righthemisphere.com/support/downloads/download.php?prod=4

god fornøjelse

mis
Avatar billede hammerhead Nybegynder
25. januar 2006 - 13:09 #3
Mange tak. Kendte ikke til Deep Exploration.

I mellemtiden har Adobe markedsført et nyt produkt: Adobe Acrobat 3D (http://www.adobe.dk/products/acrobat3d/main.html)som også kan anvendes.

Jeg har nu også fået fat i nogle u3d filer, og det er nemt nok at importere og lave forskellige views, men de mere avancerede ting skal laves med javascript, og de kræver lidt mere arbejde.

Point til dig.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. januar 2006 - 07:32 #4
har du fundet noget dokumentation på det javascript til styring der af ?
så vil jeg gerne se nogle links :)

mvh
mis
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. januar 2006 - 08:56 #5
Du kan hente et eksempel her, inkl. vejledning og javascript.

http://pdf3d.tripod.com/u3d-pdf-howto.pdf
Avatar billede mismis Nybegynder
26. januar 2006 - 09:12 #6
ohhh se det hjalp jo en del på min test
tak skal du ha for det da :)

MIS
Avatar billede hammerhead Nybegynder
26. januar 2006 - 10:01 #7
Ja, det hjælper én et lille skridt på vejen.

Jeg sidder og leger med noget mere javascript omkring ændring af renderings mode, f.eks at vise 3Dtegningen som illustration.

Jeg har også andre vejledninger liggende.

Hvis du er interesseret i at få det, kan du kontakte mig på michael[snabela]mh-media.dk