Avatar billede knazz Nybegynder
08. januar 2006 - 21:51 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Meget stædige filer, kan ikke slette dem

for noget tid siden installerede jeg windows vista, som 2. styresystem på mit "e"-drev. win XP ligger på c:

mit problem er nu at der ligger en del filer tilbage på mit e-drev, som jeg IKKE  kan slette (ca. 2.5GB)

lige meget hvad jeg prøver siger den "adgang nægtet, fjern skrivebeskyttelse"

jeg har prøvet rigtig meget.

fejlsikret tilstand
brugt "attrib" til ændre atributter
bootet op med forskellige rescue disk's med diverse erase og nfts til dos tools.

kan det virkelig passe at windows kan lave nogle filer, som den kan beskytte selv efter installationen er slettet, og jeg har bootet op i et OS.

det er ikke en mulighed at formatere
Avatar billede trekkies Juniormester
08. januar 2006 - 21:54 #1
Dr Delete plejer at kunne klare genstridige filer:
http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2006 - 22:15 #2
Hvilke filer er der tale om?
Avatar billede nielle Nybegynder
08. januar 2006 - 22:15 #3
Hvis filerne er mærket med system-attributten så kan de heller ikke slettes. Det er ikke nok kun at slette readonly-atributten.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. januar 2006 - 23:42 #4
Kan du ikke tage ejerskab af filerne ?

http://www.jsifaq.com/SUBG/TIP3400/rh3494.htm

Gør det i fejlsikret tilstand. Så er du sikker på at kunne se sikkerheds fanebladet i egenskaber for mapperne/filerne.
Avatar billede nyside Nybegynder
08. januar 2006 - 23:47 #5
Nu er det vel ikke restore filer
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 23:55 #6
Her er en som skulle være skrap: http://www.purgeie.com/delinv/
Avatar billede knazz Nybegynder
09. januar 2006 - 00:45 #7
jeg har prøvet at tage ejerskab af filerne "access denied" :( (dog ikke i fejlsikret tilstand, men vha. CACLS-kommandoen)
jeg har prøvet de forskellige tools i har linket til "access denied" :(

->nyside: hvis du tænker på mappen "System Volume Information" så er det ikke den. og jeg har slået system restore fra på alle drev.

det er mapperne: "windows" og "program files" som er tilbage fra vista installationen. ca. 4.000 filer og 2.5GB

BTW tak for tippet om de forskellige programmer, de er fine at have i baghånden
Avatar billede knazz Nybegynder
09. januar 2006 - 00:45 #8
jeg har aldrig oplevet noget lignende, de vil bare ikke slettes :)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2006 - 01:02 #9
hvis der kun er ting som skal slettes på partitionen, så er det vel muligt at slette partitionen og oprette den igen....

ellers kan det være killdisk kan hjælpe...
http://www.killdisk.com/
Avatar billede knazz Nybegynder
09. januar 2006 - 01:07 #10
Det er ikke en mulighed at formatere/re-partitionere

og derfor er det heller ikke en mulighed for mig at bruge et program, som wiper ALT på disken.
Avatar billede knazz Nybegynder
09. januar 2006 - 01:13 #11
tror i dette her ville kunne klare tricket?

http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=510

tvivler bare lidt på det, da de filer jeg vil slette jo ikke er en del af den windows som kører, men en del af en windows vista beta 1 installation, som jeg har slettet halvdelen af :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. januar 2006 - 03:12 #12
hvis du er 100% sikker på at det er ok at slette dem, så hent overclockix live cd, boot på den, monter drevet som read-write og slet dine filer/mapper. det burde være muligt, da linux ikke læser diskrettigheder på helt samme måde som windows.
men tag backup først :-)
overclockix: http://overclockix.octeams.com/
Avatar billede knazz Nybegynder
09. januar 2006 - 04:14 #13
ja, jeg er helt 100 P sikker på at de kan slettes :) har trods alt arbejdet en del med computere de sidste 13 år, har dog aldrig været ude for så genstridige filer som disse :)

rigtige mænd tager ikke backup! (ej jeg har bare ikke lige nogle steder jeg kan have en backup af en 200GB disk liggende)
Avatar billede nielle Nybegynder
09. januar 2006 - 08:37 #14
Har du prøvet at slette system- og hidden-attributten før at du sletter readonly-atributten?
Avatar billede knazz Nybegynder
09. januar 2006 - 18:29 #15
faktisk så er hverken system, hidden eller readonly atributterne slået til på de fleste.

men jeg prøver lige den der overclockix
Avatar billede knazz Nybegynder
13. januar 2006 - 00:43 #16
Nu er jeg bootet op i overclockix, og jeg kan stadig ikke slette filerne :(

hvad sker der lige med det. og det er ikke engang alle sammen som er system filer. F.eks. kan jeg ikke slette sample billeder i moviemaker mappen.

det er da langt ude.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. januar 2006 - 23:11 #17
hust at du først skal montere drevet, og derefter ændre status til read/write (altså ad to omgange)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 02:04 #18
Fik du ordnet ned?
Avatar billede knazz Nybegynder
16. januar 2006 - 03:07 #19
ja, det lykkedes mig at slette filerne efter en geninstallation af min "main" windows XP (lidt et held, da det faktisk var af en anden grund jeg formaterede)

men i skal alle have tak for de gode råd, jeg vil dele pointene mellem dem af jer som har lyst, så smid et svar hvis i vil belønnes :)
Avatar billede knazz Nybegynder
16. januar 2006 - 03:11 #20
forresten så fik jeg slet ikke prøvet at sætte status på det mountede drev til read/write, det glemte jeg første gang, men jeg tror det ville kunne have klaret det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. januar 2006 - 07:57 #21
jeg synes personligt at det er løsningen der skal løbe med pts - så jeg hopper over. dejligt at du fik ryddet op i de filer :-)
/thomas
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 12:21 #22
Heller ikke point her.
Avatar billede knazz Nybegynder
16. januar 2006 - 13:16 #23
så skal i have tak for hjælpen