Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 19:40 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Indstille Projektor

Hejsa, jeg har en ældre infocus projektor til at stå der desværre er blevet løs i LCD'erne inde på prismet så billedet ser ud som det står ved siden af hinanden et par gange.

Nogen der har et forslag til hvordan man lige får det indstillet igen så den er brugbar ?

Jeg kan evt tage et billede af LCD'erne og prismet hvis det skulle hjælpe nogen.?

Det er Epson optik hvis det betyder noget

Mvh
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 19:43 #1
det er bestemt ikke nemt at gøre, konvergens er og har altid været en pain in the a** at indstille (og der er ingen nem måde at gøre det på)
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 19:45 #2
Det havde jeg på fornemmelsen

Det er de 3 LCD skærme der skal indstilles, men er det noget du har erfaring med, og evt er villig til at dele ud af ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 19:49 #3
ja har erfaring, men det er ikek ngoet man kan dele ud med, der er kun en måde at gøre det på, og det er et par rolige hænder og prøve sig frem
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 19:51 #4
Argh!
Havde lige skrevet det hele...
Nå forfra, Ved ikke helt om dette er måden at gøre det på.
Men du tegner 3 vertikale og 3 horisontale bjælker.
Disse skal være i de 3 farver som dine lcd displays har.
Så skal lcd'erne bare justeres så billedet på læredet passer til billedet på skærmen.

Mvh WebmDK
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 19:51 #5
Hm, ja, men det er mere hvor man starter ?

Nu ved jeg ikke om du kender optikken (LCD/Prisme) , men der sidder jo de 3 LCD skærme, sat fast med 3 skruer hver i et beslag med lim på, det er limen der har sluppet.

Jeg ville sætte pris på en kort guide, bare hvordan man starter :)
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 19:53 #6
webmasterdk, Hm jeg er ikke helt med på hvad du mener, kan du klaske et paint billede eller noget sammen ?

Problemet er det er stort set umuligt at komme til prismet med LCD'erne i denne type infocus projektor.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 19:57 #7
Jeg mener noget ala det her...
Kunsterisk frihed tilladt ;)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 19:58 #8
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 19:59 #9
jo tyndere streger jo nemmere
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 19:59 #10
Jeg må indrømme jeg er stadigt ikke helt med ?

Det er vel meningen at de 3 lcd'er skal stå ens så billedet ikke ser forskudt ud ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 20:01 #11
det er korrekt
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 20:02 #12
Det der så er meningen er at du skal få stregerne til at passe helt præcis ved siden af hinanden, sådan at de ikke overlapper, og ikke har afstand.
Overlapper de, får du en blandings farve, er der mellemrum, er der hvidt imellem.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:03 #13
screem_brille, Okay jeg tror jeg er med, jeg skal simpelthen sætte projektoren til computeren og sætte den til at vise det billede på et lærred/væg og indstille efter det ?

Men hvordan pokker indstiller jeg de LCD'er, de kan jo ikke flyttes på ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 20:04 #14
nu mig og ikke screem der skrev det ;)
Du skal justere på de skruer hvor limen er gået løs..
og bagefter lime dem ;)
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 20:05 #15
det burde man nu kunne har aldrig set en projektror hvor man ikke har kunne justere panelerne.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:05 #16
webmasterdk, AH jeg sidder og kager rundt her, sorry for det :)

Problemet er at det ikke er muligt at indstille på de skruer.

Kan tage et billede af det evt ?

Du har ikke evt msn eller icq eller noget hvis det skulle være, for nok brug for lidt hjælp :)
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:06 #17
screem_brille, Har du nogensinde rodet med en Infocus ?

Det er jo en lidt ældre sag.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 20:06 #18
hvorfor kan de skruer ikke justeres?
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:09 #19
webmasterdk, det er lidt svært at forklare, men skal prøve.

På selve prismet sidder der 3 skruer der holder selve den "holder" LCD'et sidder limet fast på

Men selvom man løsner de 3 små skruer kan LCD'et ikke bevæges pga af der sidder sådan en lås af en slags.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 20:11 #20
Kan du komme til at fjerne denne lås?
Har desværre ikke erfaring i at fokusere projektorer ligesom screem. ;)

Men du burde blot skulle justere enten de display's eller prismen.
Hvad er det, at du har justerings skruer til? LCD eller prisme?
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:13 #21
Jeg er ikke sikker på der er nogen justerings skruer.

Der sidder kun de 3 skruer, og så sidder selve LCD'et fast med 2 klatter lim i hvert hjørne, så mon ikke det er lim'en man skal justere med ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. januar 2006 - 20:14 #22
Puh.... Der er ude på dybt vand... Screem?
Avatar billede screem_brille Novice
08. januar 2006 - 20:16 #23
limen skal du IKKE røre ved, det vil kun gøre det endnu sværere at lave så
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:19 #24
screem_brille, Okay limen lader jeg så være.

Men noget forslag til hvordan de justeres, tager lige et par billeder af det hele
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 20:46 #26
Hm det kunne hvis være lidt ligemeget med de billeder kan jeg se..

Men på pr.JPG kan man se de 3 skruer i bunden af projektoren der holder prismet, går ud fra det ikke er dem ?
Avatar billede darkside Nybegynder
08. januar 2006 - 21:58 #27
http://edesigns.dk/5.jpg <-- Sådan ser prismet med LCD'erne ud.

Er der så nu nogen der kan forklare mig hvad der skal rodes med ? :)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 16:58 #28
brug for mere hjælp ?
Avatar billede darkside Nybegynder
10. februar 2007 - 18:56 #29
Ja projektoren er stadigt ikke blevet indstillet.
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 19:20 #30
få fat i en der har erfaring med det, tror ikke det er særlig nemt uden man ved hvad man laver (og selv når man har gjort det mange gange kan det være et mindre helvede)