Avatar billede udige Novice
08. januar 2006 - 16:35 Der er 1 kommentar

Diskscanning mm

Hej,
jeg skal forsøge at fatte mig i korthed:

Problemet:
- jeg kan ikke starte W2000 uden at den går i gang med diskscanning (den her som man kan undgå ved at klikke vilkårligt inden 10 sekunder), som den ikke kan fuldføre, for den låser totalt efter 15%s scanning;
- hvis jeg siger nej til diskscanningen starter Windows uden problemer
- jeg har forsøgt at starte i fejlsikret tilstand, men det vil den ikke;
- problemet startede da jeg skulle anvende et tillægsprogram til et online-fodboldmanagerspil. Programmet bruges af 10.000er, så det er uden for mistanke. Der er ingen fejlmeldinger om bugs osv.;
- jeg har forsøgt at køre scanningen fra Windows, men den giver en melding om, at jeg ikke har eksklusiv adgang, hvilket jeg ikke forstår, for jeg er eneste bruger/administrator på pc'eren;
- jeg må indrømme, at jeg har et uoriginalt Windows på computeren, hvorfor Spywarefri.dks forum ikke kunne hjælpe mig. Men jeg tror altså heller ikke at det er der, problemet ligger.

Kan nogen her hjælpe mig?

Mvh
Ulrik Dige
Avatar billede winsys Nybegynder
01. marts 2006 - 15:46 #1
Jeg har selv oplevet tilsvarende problemer hvor WinXP foreslog diskscan igen og igen og ... Der er flere muligheder for en løsning
a) Boot fra Win2K CD og gå ind i Recovery Console. Herfra skal du udføre en chkdsk /p og chkdsk /r på dit boot drev
b) Boot fra en PE disk som eks. Barts PE (http://www.nu2.nu/pebuilder) og anvend herefter chkdsk, eller endnu bedre Norton