Avatar billede schredni Nybegynder
07. januar 2006 - 19:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pc på tv?

Jeg har netop investeret i et grafikkort med Svhs, og så var jeg jo klar til at se web-TV på mit TV, troede jeg. Men det er åbenbart sværere end som så. Jeg savner svar på en del spørgsmål:

- Understøtter mit TVs SCART-indgang Svhs? Jeg har ingen manual til det, det er et ca. 1 år gammelt 21" Prosonic, købt i Føtex.

- Er det bedre at bruge Svhs - SCART i forhold til composite - SCART? Der fulgte en Svhs/composite adapter med kortet. Men det er jo præcis samme udgang på mit grafikkort, hvordan kan det så gøre forskel i forhold til, om mit TV kan forstå signalet?

- Jeg vil gerne have lyden med, så den kommer ud af TV'ets højttalere. Kan det lade sig gøre i begge tilfælde?

Under alle omstændigheder: Kan du/I give mig et link til det kabel, jeg skal købe?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. januar 2006 - 19:26 #1
du skal umiddelbart købe et std. kopisæt i Føtex/bilka el.lign.
Indeholder omkring ca det her:

http://elektronik-online.dk/product.asp?product=557&page=1
Avatar billede schredni Nybegynder
07. januar 2006 - 19:29 #2
Det var en vældig masse ting, det har jeg slet ikke brug for. Det må kunne gøres nemmere og billigere §:-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. januar 2006 - 19:31 #3
der er lidt mindre i føtex/bilka merlin versionen og den koster ca. 149 kr.
Tror det faktisk ikke - men er ikke sikker. Kig næste gang du er i nærheden af en radio/tv tilbehørsreol
Avatar billede schredni Nybegynder
07. januar 2006 - 19:35 #4
Jeg skal vel højst bruge én ledning til video og én til audio. Ikke alle de ting i den pakke, du viste mig. Iøvrigt giver dit svar mig ikke rigtigt svar på nogle af mine spørgsmål.
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
07. januar 2006 - 19:46 #5
De fleste nye Tv understøtter S-video, som det rigtigt hedder.. Men lige om dit tv gør det er svært at sige... om du får et bedere signal med S-video frem for compusite, er der ingen tvivl om..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2006 - 23:17 #6
Sæt det til, hvis billedet er i farver understøtter dit TV SVHS via scart, hvis billedet er sorthvid skal du bruge en composite adapter.

SVHS bruger 4 ledere til at lave billedet, Composite bruger 2, det er ikke alle der kan se forskel på de 2 billeder!!!!

Denne pakke indeholder SVHS kabel, Scart adapter og audio kabel der forbindes mellem Lydkort og Scart adapter!

Lyden skal tages fra lydkortet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2006 - 23:17 #7
Avatar billede schredni Nybegynder
07. januar 2006 - 23:43 #8
Mange tak til Schmidt og james t §:-)

Jeg vil dog forsøge mig med en lidt mindre avanceret pakke, jeg har set billigt. Den har blot et s-video stik og et lydstik forbundet til et scartkabel.