Avatar billede sohan Nybegynder
07. januar 2006 - 18:07 Der er 3 kommentarer

"Stand by" virker ikke

Når jeg lukker XP ned, får jeg 3 valg muligheder:

Stand By
Turn Off
Restart

Men Stand By knappen er tåget, og jeg kan ikke trykke på den.

Er der nogen steder (Bios eller kontrolpanel), man skal slå noget til for at den virker?

Mit system er:

MSI K7N2
Barton 2500+
2 * WD SATA 120 GB i Raid
noname 512 MB 3200 DDR
Avatar billede ibmbruger Nybegynder
07. januar 2006 - 18:27 #1
Først og fremmest kræver det at dit strømforsyning i maskinen understøtter "Stand by".

Det skulle din BIOS gerne fortælle under "Power Management" med forbehold på andet navn alt efter hvad hvilken BIOS du har. Men her skulle du gerne kunne indstille opsætningen af din strømforsyning med stand by for skræm, harddisk, processor osv.
En fordel vil være inden du ændre noget at Load Default Settings for BIOS'en og derefter tilpasser den efter din specifikke opsætning bl.a. "Power Management".
Når du så kommer ind i Windows; skal du ind under "Kontrolpanel" og tilpasse "Power Management".

Det skulle være en hjælp; såfremt at din strømforsyning og BIOS understøtter dette; men alt tyder på at det skulle.
Avatar billede epep Nybegynder
07. januar 2006 - 21:23 #2
Se i kontrolpanel -> strømstyring -> dvale -> sæt vinge i Aktiver dvale -> anvend og ok.
Avatar billede gratis Nybegynder
08. januar 2006 - 14:55 #3
du ka prøve med denne regfil "Restore Power Schemes/Configurations" hent den og kør den, http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/powercfgrestore.reg