Avatar billede dark-1 Nybegynder
06. januar 2006 - 20:29 Der er 3 kommentarer

Problemer med at køre aktiv på to pc´er

Jeg har en computer koblet på nettet med et webstar 2100 kabelmodem..kører fint aktiv. Derudover har jeg en computer mere koblet til den første computer´s andet netkort og det hele fungerer sådan set fint..jeg kan bare ikke køre aktiv på den anden computer i eksempelvis dc++. Jeg kan godt se både delte mapper/printere osv..og gå på nettet med begge computere.

Nogen som har nogle forslag?? Har prøvet at koble firewalls fra...
Avatar billede erialor Nybegynder
21. januar 2006 - 12:48 #1
For at køre 'active mode' i DC++ skal du have en public IP - en IP der umiddelbart kan nåes fra internettet. Din anden PC er opkoblet via din internet-opkoblede PC og har med meget stor sandsynlighed ikke en public IP, men derimod en private IP (ie. 192.168.x.x).

Problemet kan løses med en router der kan forwarde en specifik port til den ene PC, og en anden port til den anden PC - derefter I DC++ konfigurationen angive din IP (den routeren så får fra din udbyder) og den port du har forwardet.
Avatar billede erialor Nybegynder
21. januar 2006 - 12:49 #2
Det kan være Windwos rent faktisk kan portforwarde oxo, men jeg har i så fald ingen ide om hvordan dette umiddelbart gøres.
Avatar billede dark-1 Nybegynder
29. januar 2006 - 18:08 #3
ok..det har jeg prøvet..altså med en router og det kan godt virke. Ville bare høre om det så kunne lade sig gøre uden router da jeg for tiden ikke har router. Ved godt at min anden pc har en intern ip og har prøvet at indsætte den i dc++ men får så blot besked på at det er en forkert ip for den viser min udadgående ip.....

ved heller ik om windows kan portforwarde..men tror det næppe