Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
06. januar 2006 - 20:08 Der er 20 kommentarer

kan ikke installere xp

Efter et vuirus angreb har jeg haft lagt min pc ned og vil så installere xp igen. Dette har jeg gjort før uden problemer. Denne gang har jeg så ændret på partioneringerne og nu kan jeg så ikke installere XP. jeg får en fejlmelding om at filen comctl32.dll ikke findes. Jeg har prøvet at ignorere og fortsætte installationen, men uden held. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er min installations cd, der er beskadediget eller om filen urde ligge på pc'en .

håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 20:13 #1
Jeg ville køre en gang "killdisk" først
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 20:13 #2
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
06. januar 2006 - 20:14 #3
det bliver du nød til at uddybe... jeg er ikke helt sikker på hvad du mener
Avatar billede 3ddd Nybegynder
06. januar 2006 - 20:14 #4
Der er ikke bare tale om lidt støv eller fedtfingere på din cd? heh
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
06. januar 2006 - 20:16 #5
hov der var du hurtig :-)kan jeg downloade dette program på en anden computer og brænde det ud på en cd og boote op på den måde?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 20:18 #6
"det bliver du nød til at uddybe... jeg er ikke helt sikker på hvad du mener" Ved killdisk sikrer du dig at der absolut intet er tilbage på harddisken der kan gribe forstyrrende ind i installationen, harddisken bliver nulstillet alle data slettes. efter killdisk foretages en normal installation
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 20:19 #7
Hvis du ikke har diskette drev skal du vælge ISO versionen
06. januar 2006 - 20:38 #8
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
06. januar 2006 - 20:40 #9
så er pc'en igang det ser ud til at kunne tage en rum tid, men jeg skal selvfølgelig no vende tilbage og give point, hvis det har virket :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 20:42 #10
Ja det kan meget vel tage et par timer afhændig af hvor meget smuds du har på disken, når du er færdig går du bare frem efter anvisningen 06/01-2006 20:38:36
06. januar 2006 - 21:01 #11
... Husk alt det der med WindowsUpdate / M$ ServicePack2 osv osv ...
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

Safe Surfing...
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
06. januar 2006 - 23:33 #12
hmm jeg er lidt i tvivl om det virker nu har den i 3 kvarter stået på 67% er det normalt eller er l... gået i stå ????
07. januar 2006 - 00:06 #13
Hvilken størrelse har du valgt for første partion ?

Og valgt FULD formatering ?
07. januar 2006 - 00:09 #14
Sakset fra anden tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/675816 ->

Du skal have mindst M$ ServicePack1 (helst 2) på putter for at kunne 'se' over 128Gb...
Kan sakses let fra :
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Der er iøvrigt go' latin at gøre som du nu har gjort med de ~20 Gb til Windows XP Styresystem+Programmer og så en resterende partion til dine EGNE DATA...

Den resterende partion ka' formateres (efter nævnte ServicePack instalation) vha.
Skrivebord - HøjreMusseTast på [Denne Comp.] - Administrer...  - Diskhåndtering - Find din disk - HøjreMusseTast på den - følg guiden...

Desuden
Skrivebord: [Documenter] HjMussetast [Egenskaber][Flyt] Vælg det andet drev/HD - følg guiden...
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
07. januar 2006 - 10:54 #15
jeg har ikke partioneret HD før kildisk så det drejer sig om 80GB. Så ja jeg har vel som sådan valgt fuld formatering
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 12:48 #16
Hvis du er færdig med killdisk  starter du installationen af XP op opretter dine partitioner efter eget ønske
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
07. januar 2006 - 18:17 #17
Problemet er at killdisk ikke vil køre færdigt men går i stå ved 67% rimeligt træls :-( S
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 18:29 #18
Det må der jo være en grund til, har du sat BIOS til "LOAD SETUP DEFAULT" (har intet med killdisk at gøre, og har du prøvet at genstarte killdisk. Prøv evt. at downloade og brænde den bootcd du kan finde på http://www.helgec.dk/bootcd.html , boot op på cd-en opret partition f.eks. 20 GB og kør så en grundformatering altså
format c: /u  -> klik enter
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 19:13 #19
noget nyt ??
Avatar billede madsenogjensen Nybegynder
21. januar 2006 - 16:11 #20
Tja det kom aldrig helt til at virke, med killdisk. Så jeg endte med at prøve med en anden installationsrom. Men mange tak for alle dine forslag.