Avatar billede mademan Nybegynder
06. januar 2006 - 16:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i tv med tv-kort.

Hej..

Jeg har et hauppauge 500mce tv-tuner kort og MCE installeret. Når jeg vil se tv er der ingen lyd. Der er dog lyd når jeg hører mp3, ser dvd osv.

Har bare sat antennestikket i tv-kortet. Lydkortet er et Audiotrak maya og er forbundet til en reciever med et optisk kabel.

Har også prøvet at få lyd i DScaler, men heller ikke her sker der noget.

Hvad skal jeg gøre ?

Mvh Kasper.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:12 #1
du skal somregel forbinde tvkortet til lydkortet med en lille jacj i hver ende.. fra out på tvkort til in på lydkort.. sådan virker mit ihvertfald.. måske det er en mulighed

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:12 #2
*en lille ledning med jack stik i hver ende

:)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:19 #3
På hauppauges hjemmeside kan du læse om det:

http://www.hauppauge.com/pages/faq/support_faq_pci_audio.html

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:21 #4
De skriver et andet sted om pvr kort:

How do I configure the Audio for the WinTV-PVR?

As the WinTV is connected to the Sound card, it uses one of the Sound cards Mixer settings to control the volume. This setting can be selected in the WinTV Audio configuration. If you click on the AUD button located in the WinTV2000 application you can select the Audio Mixer Input here. When you adjust the Volume control in the WinTV application, you are really just adjusting the level of a single Volume control from your sound card's mixer (Windows “Volume Control”).

You select which mixer you are adjusting by going into the Audio dialog and selecting the Audio Mixer Input. In fact, if you open your Windows “Volume Control” and adjust the audio level in the WinTV application you can even see the mixer control slider move. The exception to this is the "WinTV Volume" mixer selection, (Default setting) which controls the volume level coming out of the WinTV Card. If this is set too low you won't get audio no matter how high you've got your ?LineIn” mixer setting. Likewise, if the LineIn on your mixer is muted or too low you won't get audio no matter how high the “WinTV Volume” is set.

With the WinTV-PVR you actually select and therefore control two different mixers. “Live” mode and “Playback” mode, which includes “Pause”, can each select an independent mixer. Each Mixer Input is selected by going into the Audio section and selecting a Mixer Input for each mode.

For Example: If you are watching live video, in the Audio Dialog you would select the mixer for “Live” mode. If you were watching “Playback” (including Pause) you would select the mixer for “Playback” mode.

prøv at tjekke din windows mixer om porten er aktiveret, eller skruet op
Avatar billede mademan Nybegynder
06. januar 2006 - 17:24 #5
Lyder meget godt.. Men kan ikke finde ud af hvor et kabel skal side på tv-kortet. Der fulgte ikke noget kabel med da jeg købte tv-kortet.

http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:30 #6
Du har ret.. der er ikke kabel med det kommunikerer med lydkortet direkte så vidt jeg kan se. Tjek mixer setup som de beskriver det angående pvr kort som i forrige post

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2006 - 11:20 #7
hjalp det?
Avatar billede mademan Nybegynder
07. januar 2006 - 15:30 #8
Nej.. Eller ved jeg ikke rigtigt..
Er ikke sikker på jeg gør det rigtigt. Når jeg ser tv i fx DScaler skal jeg gå ind i det der windows mixer vindue hvor man kan ændre på, Master, Wave, SW Synth, CD Player osv.? Der er alt slået til undtagen Line In.
Avatar billede mademan Nybegynder
07. januar 2006 - 16:31 #9
NYT!!
Har fundet ud af jeg har lyd på den ene tuner, Tuner1.
Men hvordan fanden jeg får lyd på tuner2 har jeg ingen idé om.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2006 - 17:34 #10
det tror jeg du skal styre fra programmet..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. maj 2006 - 13:24 #11
feedback pls :)
Avatar billede mademan Nybegynder
21. juni 2007 - 20:59 #12
Har haft glemt den.. Gammel.