Avatar billede julesokken Nybegynder
06. januar 2006 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB-IP-telefon leger primært lydkort

Hej Eksperter!

Her er mit bidrag til fredagens ekspertnød:

Jeg har en USB-IP-telefon, og når jeg tilslutter den pc'en, indstiller Windows den automatisk som primært lydkort - hvilket betyder, at AL lyd (fra musik, spil, film, etc) bliver spillet ud gennem telefonen.

Jeg er godt klar over, at man kan indstille Windows manuelt til at afspille lyden gennem mit onboard-lydkort (og dermed mine pc-højttalere), men hvis jeg skal skifte mellem indstillingerne hele tiden, så har jeg sgi lidt svært ved at se det smarte i USB-telefoner....

Situation:
Enten bliver AL lyden spillet gennem telefonen eller gennem mit onboard-lydkort - INGEN umiddelbare mellemveje.

Mit naive ønske:
Jeg vil bare have, at når jeg ringer (eller folk ringer til mig), så kan jeg bruge telefonen og ikke andet! Alle mine mediefiler skal bare afspilles gennem mit onboard-lydkort.

Kender I en løsning?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2006 - 11:09 #1
Har ikke en løsning kun et bud, for det er jo enten det ene eller det andet. Og på en måde kan man vel godt forstå telefonen, for hvis/når den bruger lydkortet er der vel risiko for ekko og anden forstyrrelse fra højttalerne, når telefonen ringer?

I kontrolpanel - Lyde og lydenheder, på faneblad Lydenheder er der mulighed for at sætte et lille hak nederst ud for "Brug kun standardenheder" - og lydkortet skal så være standard. Har du mærket af der?
Avatar billede julesokken Nybegynder
06. januar 2006 - 11:28 #2
Tuttelut!

Så er der en løsning:
Man kan indstille Skype til at benytte et af lydkortene...

Irritationsmomentet er dog stadig, at første gang man tilslutter USB-telefonen, vil den stjæle pladsen som det primære lydkort - og det skal man selv ind og ændre tilbage til sit gamle lydkort... Derefter kan man indstille fx Skype til at bruge USB-telefonen til audio in/out. Herefter virker alt som før. Hurra!

halifax - du får pointene for dit bud.
Avatar billede julesokken Nybegynder
06. januar 2006 - 11:36 #3
... hvis jeg altså anede, hvordan man gav points... ?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2006 - 12:02 #4
Du kan give point nu.  :)

- og tak for dine uddybende kommentarer.