Avatar billede scardk Nybegynder
05. januar 2006 - 23:12 Der er 6 kommentarer

MSN Messenger Filoverførsel

Det var dog irriterende...

Jeg har fået mig en fin firewall, en Zywall 5 fra Zyxel. Den skulle vist være rigtig god.

Bag den kan jeg køre alt som jeg kunne før, lige pånær filoverførsler i MSN Messenger. Jeg kører med Messenger version 7.5.

Hvis nogen sender mig en fil, så lægger filen ud med at øverføre rigtig hurtigt i starten, men så efter et lille stykke tid går overførslen nærmest i stå, og siden overfører filen meget meget langsomt, og det er ret belastende når man får sendt et billede man rigtig gerne vil se.

Jeg har NAT (SUA) og Firewall aktiv i Zywall'en. Jeg har desuden aktiveret uPnP i Zywall'en, og når jeg går ind i Messenger indstillinger under forbindelse, så står der "Du har adgang til internettet via en uPnP portbegrænset NAT (administrator).

Jeg tænkte på om der måske var nogen kloge hoveder der ved om man kan gøre noget ved problemet, så man kan få en glidende overførsel af filer via Messenger?

Jeg vil lige tilføje at når jeg sætter min computer direkte i bredbåndsudtaget, så kan jeg overføre med fuld hastighed, så jeg går ud fra at det er firewall'en der laver et eller andet?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. januar 2006 - 23:40 #1
se om du kan bruge denne her

http://www.eksperten.dk/spm/539110
Avatar billede scardk Nybegynder
06. januar 2006 - 00:57 #2
Det er lige præcis samme problem jeg har.

fil-overførslen kører med fuld tryk de først 100-200kb af filen, men SÅ slower overførslen lige pludselig ned til 1kb hvert 2-3 sekund eller sådan noget, og overførslen kører som om der er klumper i.

Har kigget lidt på den guide der henvises til i den anden tråd... og har prøvet lidt forskelligt nu, men har stadigvæk problemet... øv!

Der er bare røv irriterende.... dumme MSN... :o)
Avatar billede ranglen Nybegynder
06. januar 2006 - 01:01 #3
Har du forwardet de porte som benyttes til filoverførsel?
Jeg benytter ikke selv MSN, men de kloge siger, at med lukkede porte, så lægger Microsoft båndbredde til, og det går bestemt ikke hurtigt
Avatar billede scardk Nybegynder
06. januar 2006 - 01:18 #4
jeg har forwarded følgende i min firewall under menuen wan-to-lan

1863 TCP
6891-6900 TCP
6901 UDP

De samme porte har jeg lagt ind i min NAT-tabel og forwarded til min computers interne ip-adresse.
Avatar billede levithan Nybegynder
06. januar 2006 - 07:47 #5
Har du sikret dig at det ikke er i den anden ende problemet er. det er jo ikke til at vide om den anden part har konfigureret deres system ordentligt.
Avatar billede scardk Nybegynder
06. januar 2006 - 16:04 #6
har lige spurgt de 2 jeg har testet med. De har begge deres computer koblet direkte i bredbåndsudtaget, og de bruger windows firewall.