Avatar billede ivano Nybegynder
05. januar 2006 - 18:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fejl, eller cd-rom fejl?

Hej, jeg giver 100 point for dette spørgsmål!

Jeg har to DVD-drev installeret på samme IDE kabel, hvoraf det ene er en brænder. De har aldrig før voldt problemer, men nu efter at jeg har installeret SATA harddisk nr. 2 får jeg tre forskellige hændelser i loggen.

1. (Advarsel)Der blev fundet en fejl på enheden \Device\CdRom0 under en paging-handling.

2. (Fejl) Enheden \Device\CdRom0) havde en fejlbehæftet blok. (sker også for CdRom1...)

3. (Advarsel) Der blev fundet en fejl på enheden \Device\Harddisk6\D under en paging-handling.

Hvad er problemet her? Og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede oktober Nybegynder
05. januar 2006 - 18:45 #1
har haft ligende problemer - ved ikke hvad der er galt ! men løsningen var for mig at sætte et drev til ad gangen !booter og slukker nyt drev tilsluttes osv. til alle drev kører ! ved ikke om det virker på dit sstem - men det kunne være !
Avatar billede ivano Nybegynder
05. januar 2006 - 20:42 #2
Lyder lidt omstændeligt, tror det ender med en geninstallation af windows eller en fuld formatering af system disken, bare nederen da jeg næsten lige har formateret inden jeg sluttede den nye disk til.
Men jeg vil ikke igennem alt det hvis det ikke løses på den vis.
Jeg har lige kørt fejlsøgning på disken, men ved ikke om den fandt noget for windows var startet op da jeg kom tilbage til den, det tog mindst en time... Under alle omstændigheder varer problemet ved...
Avatar billede ivano Nybegynder
07. januar 2006 - 04:33 #3
Er der virkelig ikke flere der kan hjælpe?
Avatar billede ivano Nybegynder
07. januar 2006 - 17:57 #4
Jeg vil i det mindste gerne vide om det er ligegodt om jeg formaterer eller bare laver en geninstallation ovenpå den eksisterende windows jeg har nu, hvis det da er en windows fejl...
Avatar billede ivano Nybegynder
09. januar 2006 - 22:33 #5
Nå det lod til bare at være et problem med de cd'er jeg smækkede i. Usandsynligvis var de alle 4 åbenbart for ridsede til computeren kunne lide dem, brændte nogle nye og det virkede...