Avatar billede bluescreentt Nybegynder
05. januar 2006 - 15:23 Der er 5 kommentarer

underlig mysql fejl / bash2 fejl

Hej !

jeg kan starte mysql fra webmin men så går den heller ikke længere !

jeg har i min rc.conf skrevet mysql_enable="YES"
jeg har også prøvet at i mysql sh filen at skrive yes ved enable linien

jeg bruger freebsd 6 og mysql 5

når jeg booter min box hopper den ud i bash under boot når den skal starte mysql !  jeg skal så skrive exit og resten af boot sekvensen fortsætter !

den gør det samme hvis jeg starter den med sh /usr/local/etc/rc.d/mysql sh fil  start

så hopper den også i bash og jeg skal igen skrive exit for igen at komme videre !  hjælp :-)
har aldrig haft det problem før  det er dog også første gang jeg smider en bsd 6 på min box

deaktiverer jeg bash og går tilbage til std shell så har jeg ingen problemer !

jeg har fulgt følgende guide ti lat installere og confe bash med !

http://www.mostgraveconcern.com/freebsd/bash.html
er der nogle der kan hjælpe ?  jeg vil bruge bash som shell !

Med venlig hilsen
BlueScreenTT
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 15:55 #1
/usr/local/etc/rc.d/mysql-server.sh start
Giver fejl? eller hopper bare ud i bash? Den guide må den være mere end bare det, da den nok ikke bruge /bin/sh til at exec den .sh fil med....

Lyder meget mærkeligt.....

Men den starter altså efter du skriver "exit" ?

// ouT
Avatar billede bluescreentt Nybegynder
05. januar 2006 - 16:25 #2
Nej ! den starter ikke ! det er det der er så underligt !

bruger jeg ikke bash har jeg ingen problemer ! ???

det der sker når jeg starter efter boot er som følger !

===[root] / # /usr/local/etc/rc.d/mysql-server.sh start
Starting mysql.
===[mysql] / #

her skal den jo skulle skrive
===[root] / #
og ikke
===[mysql] / #

jeg skal skrive exit for at komme til
===[root] / #
igen
og mysql er ikke startet !

ser man i top mens der står
===[mysql] / #

er der en process med username mysql, med en command BASH ! ????

jeg fatter det virkelig ikke !

hvad mener du med
[Den guide må den være mere end bare det, da den nok ikke bruge /bin/sh til at exec den .sh fil med....]
det forstod jeg ikke helt !
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2006 - 17:54 #3
Nej, men det virker som om at den bruger "Bash" til at eksekvere din mysql-server.sh fil med siden den ikke kan finde ud af det......

Og da den hopper over på brugeren "mysql" skal der nok rettes i det startup script, men hvad ved jeg ikke lige.....

www.bsd-dk.dk har en mailing liste, der holder de danske kloge bsd folk til... det kan ske du skulle prøve der og se om de ved hvad der går galt......

Jeg har aldrig set det før.... min root user, og alle andre på min bsd boks, bruger tcsh og der er ikke nogen problemer.... men det er selvf heller ikke bash.

Men held og lykke med det... smid gerne svaret her, hvis du finder ud af hvad der er i vejen, det kunne være meget rart at vide.....

// ouT
Avatar billede bluescreentt Nybegynder
06. januar 2006 - 08:31 #4
ok  takker  skal prøve  jeg har jo ikke noget at tabe ved deT :-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
28. juli 2006 - 18:05 #5
Fandt du ud af noget? Jeg står i samme problem og mailinglistens søge funktion er ude af drift..