Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
25. april 2001 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en 512 MB PC133 blok RAM

Hey..
et problem.
jeg har lige købt en 512 MB ram blok.
Jeg har i forvejen 128 siddende i..
Bios Siger 655 MB ram, men windows siger 129 MB ram.
Jeg har prøvet at tage 128 blokken ud, så siger BIOS 524 MB, og win siger 130 MB.

Hvad kan dette skyldes, og hvordan løser jeg det??

Håber i hjælper mig..

Jedi_Wannabee
Avatar billede red_eagle Nybegynder
25. april 2001 - 22:23 #1
Hvilken version af windows kører du med? Det ser ud til at det er den er problemet!

Red Eagle
Avatar billede zhark Nybegynder
25. april 2001 - 22:45 #2
Jeg er desorienteret ang. det med bios. Tælles dine ram op ved start til det du angiver?
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
25. april 2001 - 22:55 #3
Hvilken version af Windows bruger du?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. april 2001 - 22:56 #4
Det kan også have noget at gøre med, at du ikke kører med VIA KT133 / KT133A - som er 2 chipsæt, som netop understytter den ramstørrelse...
Avatar billede zhark Nybegynder
25. april 2001 - 23:02 #5
Jeg ville faktisk have foreslået bios opdatering, men netop det du skriver, at bios finder ram men WIN ikke gør det har jeg ikke hørt før? Omvendt er der rigtig mange der har problemer med 512 blokke i lidt ældre mobo.
Avatar billede zhark Nybegynder
25. april 2001 - 23:07 #6
Du skriver ikke noget om hvilket mobo (motherboard) du har, eller om din 128 blok evt. er 100 mhz, men igen - det med at din bios finder dem?
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
26. april 2001 - 20:01 #7
Hey igen..

Jeg har et KA31 fra 1stMainboard. Der står i manualen at den understøtter 512MB. Rammene virker jo også. Bios siger det jo. Stoler mere på BIOS end WinBLows..
Min 128 blok er også en PC133.
Jeg bruger Windows 98 2. Edition.
Det er en firma PC..
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
27. april 2001 - 21:17 #8
Kan i ikke skrive på Jedi_Wannabee@Kvalme.dk??
Avatar billede jedi_wannabee Nybegynder
28. april 2001 - 23:16 #9
Hey igen..

I behøver ikke at tænke mere..
Jeg har selv fundet ud af det.. smarte mig..

I msconfig under advanceret kan man selv sætte hvor meget ram win skal læse.. den stod til 129 mb.. jeg satte den så til 720 (for en sikker skyld) og nu siger win 640 mb.. lækkert..

Ellers mange gange takker for hjælpen..

Cheers..
Jedi_Wannabee