Avatar billede henrik-ettrup Nybegynder
05. januar 2006 - 13:17 Der er 20 kommentarer

Hvad koster dette brugersystem?

Hej Alle sammen

Ville hører om hvad det ville koste i kr. at få lavet et brugersystem med det her i:

Navn:
Alder:
By:
MSN:
Email:
Upload af et billede + eget galleri. dog højest på et antal bedstemt MB.
hjemmeside:
egen Gæstebog:
Profil tekst:
Man kan rediger/slette/tilføje i info.
Avatar billede 17196 Nybegynder
05. januar 2006 - 13:20 #1
Vel 200 til 500 kr, afhængig af om det skal integreres i et design eller eksisterende system!
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
05. januar 2006 - 13:53 #2
DOHHHHH, og en farrari koster omkring 25.000,- incl afgifter...

Dream on, skal det laves af en ordentlig udvikler og ikke af en student eller en 10 klasses elev der mener at frontpage og HTML er at programmere. Ja så kommer du af med hvad der vil svare til omkring 500,- i timen og mit meget løse estimat er at det tager et sted mellem 15-25 timer at lave, alt afhængigt af hvor kompliceret designet skal være.

500,- kroner er meget lavt sat, men det ville så være en rigtigt god pris hvis du kan få nogen ned på det niveau....

Jeg ved jeg ville ikke gåså langt ned, men det behøver jeg heldigvis heller ikke.

Mit mål med dette indlæg er blot at komme frem med min holdning til at der findes folk som laver IT løsninger for hvad der svarer til prisen for en bakke æg og en kærgården. Og det hænger bare slet ikke sammen.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede 17196 Nybegynder
05. januar 2006 - 14:09 #3
Du har ret - og så alligevel ikke!
Det kommer jo helt an på hvad manden skal bruge det til. Han nævner intet om design, så jeg regner med at det bare er scriptet han skal bruge - og at han så selv vil sætte det op.
Du skyder langt over målet med din kommentar der, især fordi det garenteret bare skal bruges til et personligt site eller lignende.

Hvis det var til et større community, ja så var det en anden snak. Og så skal det selvfølgelig laves ordentilgt.
Men jeg går ikke ud fra han har +200 brugere på sitet.

Mvh Lars Andersen
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
05. januar 2006 - 14:22 #4
Om der er 10 brugere eller 1000 bruger, om det er til personligt eller forretningsbrug gør da ikke min eller en anden udviklers arbejde mindre værd.

Så hvor du vil hen med det er jeg ikke klar over.

Efter din tese, burde en farrari jo være temmelig billig for en privat person, da den nok ikke vil komme ret meget ud at rulle, men tilsvarende koste en formue for Formel 1 holdene.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede koldstar Nybegynder
05. januar 2006 - 14:30 #5
Jeg vil bare lige give dr-kermit ret. Jeg vil godt give et bud på opgaven, men det er svært at være med hvis man skal konkurrerer med et bud på 500 kr.

Jeg vil tro at det tager minimum 20 timer at lave. Men det er da imponerende hvis 17196 vil lave det for 500 kr. Det svarer til en timeløn på 25 kr...
Avatar billede 17196 Nybegynder
05. januar 2006 - 14:31 #6
Jeg kan ikke tage dig alvorligt!
Dine agumenter er så langt ude i skoven. Hvordan kan du sammenligne en ferrari med et system som enhver med lidt kendskab til asp kan kode?
Manden beder ikke om et high-end system - bare et simpelt script.
Hvis du får sure opstød på priser for IT løsninger, så find et andet sted at ytre dem.
Kig nu lige en ekstra gang på hvad manden bér om.

Suk!
Avatar billede koldstar Nybegynder
05. januar 2006 - 14:37 #7
17196 du har selvfølgelig ret i at dette ikke er stedet at diskutere priser på It løsninger, men jeg er da imponeret over hvor billigt du vil gøre det.

Personligt undrer jeg mig bare jævnligt over hvor billigt folk foreslår at lave en IT-løsning, både her på eksperten, men også på sharksforum og andre steder. Jeg tror ikke en gang jeg kunne finde en i kina der ville lave det til de priser :)
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
05. januar 2006 - 14:41 #8
Det er jo ret simpelt egentlig, ci er nødt til at sammeligne tings pris iforhold til andre tings priser her i samfundet.

Husk på at tager du 500,- for denne opgave så skal du svare skat af det det er i givet fald ca. 50% da jeg regner med at du tager det som b-indkomst. Eller kommer det på frikortet?

dvs. der er ca. 250,- kr tilbage og for hvor mange timer, måske 10. Det er en timeløn på 25 kr. efter skat, det er jo ikke til at få til at hænge sammen.....

Dvs du skal arbejde i 1 time for at betale for 2x1½ cola. Jeg syntes at det er folk som dig og alle dine kumpaner der dumper prisen på det arbejde er hedder IT, der er langt ude i skoven.

Du ber jo heller ikke din mekaniker om at lave service på din bil for 250,- noget der tager væsentligt kortere tid end at lave ovenstående system, og faktisk i de fleste tilfælde er noget man selv kunne lave. Nej detgør du ikke, da han jo faktisk har en uddanelse der berettiger ham til at tage en god timeløn for det han laver. Og samtidig er du nogen lunde sikker på at pris og kavlitet hænger sammen.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
05. januar 2006 - 14:43 #9
Beklager evt stavebøffer i ovenstående... det gik lidt hurtigt.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede 17196 Nybegynder
05. januar 2006 - 14:50 #10
Koldstar > Det samme gør jeg, men i dette tilfælde snakker vi om et ret simpelt system.
Og jeg kan godt forstå at folk får ondt i rø... over at priserne ikke er højere, men sådan er det bare. Især fordi alle kan lære asp/php osv.
Der bliver dagligt lavet løsninger på dette site til 30 ekspert$.
Avatar billede henrik-ettrup Nybegynder
05. januar 2006 - 18:58 #11
Hej 17196

Hvis du kan lave det for 500kr så kontakt mig på teamlotto6@hotmail.com

så vi kan snakke videre om det

hilsen Henrik
Avatar billede master-lion Nybegynder
06. januar 2006 - 00:13 #12
dr-kermit > Det jeg kan læse mig til i de indlæg du har skrævet, virker det for mig som om at du vil spinne guld på så lidt som mugligt, ok det er fint for mig af for den slagst mensker skal der også være plast til.

Jeg er udlært Tømmer, laver alt for folk som spørger mig ( bekendte ) så som tømre, Makaniker, tagdækker, Pcer alt hvad de nu lige har brug for, Prisen??? ja, de bestemmer selv om de vil give noget eller have det gratis, for mig gør det ikke nogle forskæld jeg er den type menske som BARE skal have noget at lave hele tiden, jeg har det ikke godt med mig selv vis jeg ikke laver noget, Esk. hvis jeg er til en fest så har jeg det kun godt mig selv i ca. de to første timer, og herefter skal der bare ske noget.

Jeg bryder mig ikke om penge for det er roden til alt ondt, og ja jeg ved godt at man ikke kan leve uden penge eller kan man????..
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
06. januar 2006 - 09:02 #13
Master-Lion > Jamen det lyder da meget flot og meget rosenrødt det du siger der. Vil du så ikke komme og erstatte den håndværker der pt render rundt og laver værelse i vores 40 m2 loftsrum, der skal isoleres, rettes spær op, sættes gipsop, lægges gulv etc etc, du kender rumlen, for jeg er da mere end villig til at spare de godt 70.000 som det koster at få inddraget det rum til beboelse. Du er jo så stor i slaget at du gerne vil lave det gratis, eller hvad for en høker bajer????

mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
06. januar 2006 - 09:08 #14
Master-Lion > Og lige en rettelse, nej jeg er ikke ude på at spinne guld på så lidt så muligt, men livet er for kort til ikke at kende sin pris. Der er kun 24 timer på et døgn, vi sover mellem 6-8 timer af det døgn, resten skal fordeles på familie (ja sådan en har jeg altså), fritid og arbejde. Og jeg er af den opfattelse at jeg altså ikke er tilsalg for pebernødder. Der er et hus, en bil og alle de andre ting der skal betales. Og de bliver altså ikke betaly hvis vi bare sagde, "nårh ja så stik m ig 500,- for mine 10 timers arbejde...."

Hvordan tror i selv at vores samfund ville se ud, være hvis alle gjorde dette?, ville der være råd til at velfærdssamfundet ville fungerer som det gør.... jeg tror det ikke.

Men det er bare min holdning, og nu gider jeg ikke bruge flere tasteklik på dette.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede henrik-ettrup Nybegynder
06. januar 2006 - 11:52 #15
Okay det her spørgsmål er gået lidt vidt. Så vil spørger på en anden måde!!!
Er der nogle der kan lave det så send mig en email samt en pris.
teamlotto6@hotmail.com

Hilsen Henrik :=)
Avatar billede master-lion Nybegynder
06. januar 2006 - 15:01 #16
dr-kermit > Til Dig og andre som måske har misforstådet det jeg skrev, så må i meget undskylde for det var ikke min mening at fornærme nogle.

det jeg ville gøre opmærksom på var at nogle mensker (der i blandt mig selv) ikke har det godt sykisk ved at ikke at lave noget eller at være alene, hvor jeg har valgt pengene fra og så heller have det godt sykisk.

Og der skal jo være plas til alle slags mensker og alle mensker er lige meget vær efter min mening..

mvh. Henning Pedersen..
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. januar 2006 - 14:55 #17
Hvis opgaven ikke er løst så kan jeg udfører opgaven for 3500 ex moms. fang mig evt. på mail info [a] codevision .dk

På forhånd tak!

// Thomas Faugsted
Indehaver, Codevision Studio
Avatar billede hoeks Nybegynder
07. februar 2006 - 15:12 #18
Er da overhovedet ikke dumt at sige at det måske kan laves for 500kr.
Masser af unge mennesker der studerer (incl. mig selv) har den fornødne viden til at lave sådan et system som dette. Det er jo forholdsvis let php, og de fleste af kodestumperne har mange til at ligge i forvejen....

Ville ikke selv gøre det for 500kr, da jeg efterhånden har fået øjnene op for, at man kan få meget mere for det man kan - men mange andre ville sikkert :D
Avatar billede horsmark Nybegynder
08. februar 2006 - 14:44 #19
test
Avatar billede hoeks Nybegynder
09. februar 2006 - 14:56 #20
dr-kermit> Kan godt forstå at _DU_ ikke vil lave det til den pris. Du har familie, bil og dermed en række faste udgifter.

Men så tag sådan en gut som mig (eller tag mig for et år siden, da min situation der var lidt anderledes):
Går i gymnasiet og koder for sjov i fritiden.
Jeg er selvlært og har ingen firma-relationer eller noget i den stil
Jeg synes efterhånden jeg er ved at være OK god til php/js/html/css osv... Men jeg mangler en masse småprojekter at arbejde på, så jeg kan blive bedre.
Jeg har ingen faste udgifter (udover de få der er til min bil + lidt for at bo derhjemme)

Hvorfor skulle jeg ikke lave det system for 500kr?.. Hvorefter jeg kunne linke til det fra min hjemmeside, således folk kan se nogle af mine referencer.
Jeg føler ikke at mine kundskaber er til en højere løn, da jeg ikke kan garantere at levere en professionel "pakke".

S