Avatar billede ingenadgang Nybegynder
05. januar 2006 - 11:58 Der er 7 kommentarer

IBM - hvor meget?

hvor stor en del af IBM købte kinesiske Lenovo egentligt?
hvis man ser på IBM som en helhed (produkter, partnerskaber, brand osv.)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2006 - 12:18 #1
De købte PC produkterne (PC, Thinkpad) og har lov til at bruge IBM logoet i en årerække.

Se her: http://www.computerworld.dk/arkiv?q=Lenovo%20AND%20IBM&sbd=0&s=20050101&e=20060105
Avatar billede ingenadgang Nybegynder
05. januar 2006 - 13:46 #2
ja jeg kender godt til hvad de købte, men tak for linket :-)
Det jeg søger svar på (eller rettere indikation af, da det nok er umuligt at sætte præcis tal på) er hvor stor en del af hele IBM dette er hvis man kigger på IBM og alt omkring dem som helhed (produkter, partnerskaber, brand osv.)
(altså 5% - 20% eller 50%)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2006 - 15:56 #3
Umuligt at sige. IBM består af en Serverdivision, PC division (som de jo så har solgt), Software division, der har store udviklings afdelinger og forsker parker. For nogle år siden var de det firma i verden der tog flest patenter hvert år (det er de formentligt stadig) og det blev vurderet at hvis IBM den gang stoppede med at lave ting ville de kunne leve af patenterne de næste 25 år, uden at fyre en eneste medarbejder!
Avatar billede themom Nybegynder
05. januar 2006 - 20:21 #4
Avatar billede themom Nybegynder
05. januar 2006 - 20:24 #5
Mit svar ^^
Avatar billede ingenadgang Nybegynder
08. januar 2006 - 05:32 #6
ok, guess that will have to do
james_t_dk; smider du et svar?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2006 - 11:38 #7
svar