Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
05. januar 2006 - 11:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Terminal / windows xp "hide specific drives policy"

hejsa jeg har en w2003 server med et domæne og en terminal server på den...  vil gerne at man når man kører terminal ikke kan se adrev c drev ovs.....  men når man logger på via en Xp, som bare er tilmeld domænet, ihvertfald kan se a drevet

hvordan laver jeg det i group policy så den kan se forskel fra termnal server og logon til xp med de samme brugernavne!! så den gemmer drevene i terminal mode og ikke lokalt på xp maskinerne!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. januar 2006 - 13:30 #1
hmmm... ved ikke lige om det er det du mener...
Men måden du kan gøre det på er jo at du smider en GPO på den OU hvor dine pc'er ligger i, og en anden GPO på den hvor dine terminal servere er i... så skal du jo selvfølgelig bare sørge for at du ikke køre med roaming profiles fra terminal serverne...

;)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
18. januar 2006 - 21:36 #2
Du kan bruge en local policy på server til at skjule drev så du ikke behøver en GPO.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. januar 2006 - 09:26 #3
Ja... du KAN bruge en GPO, men umiddelbart vil jeg mene at hvis man har flere servere så skal man styre det via de værktøjer man har, hvilket er AD, hvis man styrer for meget via lokale policies så bliver det MEGET hurtigt uoverskueligt, og når man sætter en ny server op som i bund og grund skulle have de samme policies så er det meget hurtigere og nemmere at smide den ind i en OU end det er at kigge de policies igennem man har sat på den anden server og få dem til at være ens...
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. januar 2006 - 15:32 #4
Hvis flere server ja så er GPO vejen og man kan også skjule drev via GPO.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. januar 2006 - 16:36 #5
Lokale group policies og group policies på domænet er de samme.... (medmindre man smider nogen andre adm filer på DC'en....)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. januar 2006 - 16:49 #6
Korrekt morten :)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
29. januar 2006 - 14:16 #7
Er det ikke lukke tid eller ?
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
08. juli 2007 - 10:47 #8
fant aldrig en rigtig god løsning herpå!