Avatar billede websoeg Nybegynder
25. april 2001 - 20:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 98

Er der nogle der kender kildekoden til WIn98... Hvis der er nogle der kan skrive bare halvdelen af den for de 335 point.
Seriøse svar kun
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
25. april 2001 - 20:56 #1
HVAAD - hvad med et seriøst spørgsmål?!!?!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. april 2001 - 20:57 #2
Hvis der var nogen der gjorde var han godt nok dun hvis han postede den her, da det jo ville være ulovligt, og det er både mod politiets og ekspertens lov..
Avatar billede websoeg Nybegynder
25. april 2001 - 20:58 #3
Det er da meget seriøst... Jeg vil bare have et svar til gengæld kan man score 335 point
Avatar billede kapla Nybegynder
25. april 2001 - 20:58 #4
Du kan IKKE få kildekoden til windows 98
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2001 - 20:59 #5
Og der ville jo være $dollars, og ikke point, at hente, hvis man kunne!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
25. april 2001 - 21:00 #6
Jo man kan - min gode ven Bill Gates og jeg sidder lige her og får os en bajer - han siger han godt vil sende den. til gengæld vil han have en prinsesse og et halvt kongerige!

Helt ærligt - jeg kunne ikke lade være- tror du der er nogen som kan udleverer kildekoden til windows98 - måske om 90 år!
Avatar billede websoeg Nybegynder
25. april 2001 - 21:00 #7
Ok så ændre vi spørgsmålet... Nogle der kan Linux kildekoden... bare skriv den.. Så for du 335 point.. Du kan også sende den til larz@ljwebdesign.dk Husk halvdelen er også nok
Avatar billede websoeg Nybegynder
25. april 2001 - 21:01 #8
nææ jeg kedede mig bare og vil give nogle point ud.. Jeg sku også lige se nogle reaktioner.. Men der er stadigvæk 335 point.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
25. april 2001 - 21:02 #9
DEt er nok mere sandsynligt da det er open source og omfattet af GNU public licens. Du kan sikkert rekviere den et sted eller måske downloade den.

Vil du lave dit eget styresystem?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. april 2001 - 21:05 #10
har du mistet forstanden? poste kildekoden til et styresystem herinde? er du klar over hvor mange linier det ville fylde? man ville smadre ekspertens database hvis nogen postede det!
Avatar billede websoeg Nybegynder
25. april 2001 - 21:12 #11
i ku også sende det på min mail KimRosGaard... Prøv og kig efter.. Morten Dyrekilde - Jeg vil bare lære lidt om det.... ik lave et selv
Avatar billede thaufer Nybegynder
25. april 2001 - 21:12 #12
Køb Corel LINUX...... 599,-

Jeg mener at kildekoden er med der......måske -
check det lige først!!!

Thaufer
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
25. april 2001 - 21:27 #13
Måske var det et dårligt sted at STARTE. Hvad med at tage alle de programmer med open source til at starte med. Der er mange hjemmesider hvor du kan downloade Linux programmer med source kode til. At starte med et styresystem er lige voldsomt nok. Du skal både rode med hardware informationer og skærmoptegninger! Det er Vildt komplext! - jeg startede med at analysere en Linux lommeregner! Det var sgu svært nok, men et godt sted at starte!

Tag og vent lidt med et totalt styresystem. Det tager år at udvikle og kildekoden ville fylde mange hundrede megabyte i tekst format!!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. april 2001 - 21:34 #14
websoeg>> er du sådan en slags look-alike for lars (ljweb) fra www.ljweb.com eller hedder du bare lars og har tilfældigvis et website ved navn www.ljwebdesign.dk???
Avatar billede Techwork Praktikant
25. april 2001 - 22:01 #15
Du er helt tydelig ikke klar over hvor meget kildekode til et moderne operativsystem det fylder.

Tror du ikke lige at du skulle lære og programmere først, så vil du nok bedre kunde forstå hvad det egentlig er du har spurgt om her.

Jeg mener at man, da win98 kom frem, snakkede om at den bestod af ca 16 millioner linier kode....!

Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
26. april 2001 - 11:57 #16
Start i det små og fortset med større projekter - du kommer nok aldrig til at forstå et styresystems opbygning.

Hvad med at finde et eller andet programmeringssprog os så start med at udvikle dine evner der i stedet. Jeg har valgt at arbjede med PHP, men hvis jeg nu ville udvikle rigtige programmer kunne jeg jo have læst noget om Delphi eller Visual Basic.

Hvad er det du gerne vil? find ud af det og så vil alle gerne hjælpe herinde.

Med Venlig Hilsen

Morten Dyrekilde

icq# 104888305
Avatar billede frans Nybegynder
10. maj 2001 - 17:03 #17
hvis det er Linuxkildekode du gerne vil se, så prøv her:
http://www.linuxiso.org/download/debian-2.2r3-src-1.iso
og
http://www.linuxiso.org/download/debian-2.2r3-src-2.iso
og
http://www.linuxiso.org/download/debian-2.2r3-src-3.iso

download og brænd, så har du
i alt over 1900 MB kildekode, når du har læst det finder jeg da gerne noget mere
Avatar billede nielzdk Nybegynder
20. maj 2001 - 12:43 #18
Jeg har da Windows ME\'s Kildekode her ;-)

/* Source Code to Windows ME -- Enjoy! */
#include \"win31.h\"
#include \"win95.h\"
#include \"win98.h\"
#include \"fancyicons.h\"
#include \"evenmore.h\"
#include \"oldstuff.h\"
#include \"billrulz.h\"
#define INSTALL = HARD

char make_prog_look_big[1600000];

void main(){
while(!CRASHED){
display_copyright_message();
display_bill_rules_message();
do_nothing_loop();

if (first_time_installation){
make_50_megabyte_swapfile();
do_nothing_loop();
totally_screw_up_HPFS_file_system();
search_and_destroy_the_rest_of_OS/2();
hang_system();
}

write_something(anything);
display_copyright_message();
do_nothing_loop();
do_some_stuff();

if (still_not_crashed){
display_copyright_message();
do_nothing_loop();
basically_run_windows_3.1();
do_nothing_loop();
}

if (detect_cache())
disable_cache();

if (fast_cpu()){
set_wait_states(lots);
set_mouse(speed, very_slow);
set_mouse(action, jumpy);
set_mouse(reaction, sometimes);
}

/* printf(\"Welcome to Windows 3.11\"); */
/* printf(\"Welcome to Windows 95\"); */
/* printf(\"Welcome to Windows 98\"); */
printf(\"Welcome to Windows ME\");

if (system_ok()){
crash(to_dos_prompt);
}else{
system_memory = open(\"a:swp0001.swp\", O_CREATE);

Nice ik... Utrolig at MicroSoft tjener så mange penge på det bras!