Avatar billede chris89 Nybegynder
04. januar 2006 - 14:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner man port

Hejsa alle eksperter..

kan nogle sige mig hvordan vi åbner en port i vores router så jeg kan lave spil på nettet foreksempel i WarCraft 3 The Frozen Throne? så det bliver konfigureret sikkert så andre computere på lan netværket ikke er i farezonen..
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:33 #1
Fortæl hvilken router du bruger samt evt. hvilken softwarefirewall.
Avatar billede chris89 Nybegynder
04. januar 2006 - 15:12 #2
jeg bruger en Linksys Router og så har jeg ikke lige installeret nogen firewall
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 15:49 #3
Følg dette link:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
scroll ned i bunden og vælg den model du har.
Så kommer du ind på en side hvor du skal vælge warcraft3. Tryk på den og du får en udførlig vejledning.
Avatar billede chris89 Nybegynder
04. januar 2006 - 15:50 #4
FEEEED tak
Avatar billede chris89 Nybegynder
04. januar 2006 - 15:53 #5
BEFSR41-v3-v4-v5
BEFSR41v1.40.2
BEFSR41v2

hvor ser jeg vilken det er kan kun se  BEFSR41 på min router
Avatar billede chris89 Nybegynder
04. januar 2006 - 16:07 #6
okay har fundet det
men er du sikker på at det er sikkert for andre på netværket
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 16:14 #7
Det bliver altid mindre sikkert på både din pc og andre pc'er på netværket når der åbnes en port i routeren. Det kan ikke undgås.

Jeg vil anbefale dig at installere en af de gratis firewalls på din pc.
Enten Sygate Free
eller ZonaAlarm free.
Avatar billede chris89 Nybegynder
04. januar 2006 - 16:21 #8
Tusind tak for hjælpen ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 16:30 #9
Velbekomme :o)

Jeg åbner også selv porte når det er nødvendigt. Men jeg husker også at lukke dem igen når jeg ikke bruger det.
Det giver lidt eksta arbejde men sikkerheden bliver bedre.
Avatar billede micpet Nybegynder
04. februar 2006 - 18:34 #10
Hvad så når der står UDP ?
F.eks. i Fifa06 manualen til ps2 står der:
Hvis du er bag en firewall/router skal du åbne følgende UDP- og TCP-porte (både indgående og udgående):
TCP 13505 (EA messenger) , UDP 9550 (Ticker), TCP 30400-30499 (spil), UDP 3658(spil), og  UDP (6000)
hvordan gør jeg lige det? Har en cybercity ADSL forbindelse med en ZyXEL 650R router