Avatar billede mirro Nybegynder
04. januar 2006 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprette liste i Excel vha anden liste

Lidt kryptisk overskrift :(

Men det går på at jeg har en liste med 150 numerede spørgsmål vedrørende sikkerhed, disse kan man så svare ja (J), nej (N) eller ikke relevant (IR) til.

Det jeg gerne vil er at få Ecxel til at lave en liste med de spørgsmålsnumre jeg svarer J til i et andet ark...

Jeg kan lave dem HVIS sætninger - men så bliver der store mellemrum imellem spørgsmålene, hvis der fx er svaret ja til sprg 8,80 & 112 vil der være en masse tomme linjer :(

Det skal altså være en liste UDEN mellem der kommer frem...
Avatar billede b_hansen Novice
04. januar 2006 - 10:33 #1
Hvis det er en øvelse, der kun skal gøres en enkelt gang, er den nemmeste løsning at gøre det manuelt. Du laver først et Autofilter på dit dataark. Det gør du ved at markere rækken med overskrifter, gå op i menuen Data -> Filter -> vælg Autofilter.

Så vælger du filteret i den kolonne, hvor du har dit svar og vælger det svar, du ønsker listet.

Nu markerer du så hele dataområdet, kopierer det, og indsætter det i et nyt ark.
Avatar billede mirro Nybegynder
04. januar 2006 - 12:07 #2
Det virker for så vidt godt nok, men jeg ville gerne have at det skete automatisk :)

Skemaet skal nemlig bruges af "udeforstående", så detso mere det kan selv desto bedre...
Avatar billede b_hansen Novice
04. januar 2006 - 12:30 #3
Det anede mig nok *S*

Så er du ovre i en makroløsning, og der kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
05. januar 2006 - 01:27 #4
"lytter" lige med her for har samme problem... *S*
Avatar billede mirro Nybegynder
05. januar 2006 - 07:04 #5
Er det i forbindelse med cemærkning at du har problemet - for så kan du da få de par skemaer jeg har lavet indtil videre :)
Avatar billede pernillemb Nybegynder
05. januar 2006 - 07:42 #6
mirro... nej nej... har bare et helt andet problem hvor jeg også vil have flyttet forskellige rækker over i forhold til et svar i en celle... og uden der kommer de der mellemrum imellem... *S*
Avatar billede roadking Nybegynder
18. januar 2006 - 15:37 #7
abonner også lige med tilsvarende problem
Avatar billede mirro Nybegynder
27. december 2007 - 14:59 #8
Men vi fik aldrig det perfekte svar...