04. januar 2006 - 10:02Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Oprette liste i Excel vha anden liste
Lidt kryptisk overskrift :(
Men det går på at jeg har en liste med 150 numerede spørgsmål vedrørende sikkerhed, disse kan man så svare ja (J), nej (N) eller ikke relevant (IR) til.
Det jeg gerne vil er at få Ecxel til at lave en liste med de spørgsmålsnumre jeg svarer J til i et andet ark...
Jeg kan lave dem HVIS sætninger - men så bliver der store mellemrum imellem spørgsmålene, hvis der fx er svaret ja til sprg 8,80 & 112 vil der være en masse tomme linjer :(
Det skal altså være en liste UDEN mellem der kommer frem...
Hvis det er en øvelse, der kun skal gøres en enkelt gang, er den nemmeste løsning at gøre det manuelt. Du laver først et Autofilter på dit dataark. Det gør du ved at markere rækken med overskrifter, gå op i menuen Data -> Filter -> vælg Autofilter.
Så vælger du filteret i den kolonne, hvor du har dit svar og vælger det svar, du ønsker listet.
Nu markerer du så hele dataområdet, kopierer det, og indsætter det i et nyt ark.
mirro... nej nej... har bare et helt andet problem hvor jeg også vil have flyttet forskellige rækker over i forhold til et svar i en celle... og uden der kommer de der mellemrum imellem... *S*
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.